به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان، ابراهیم ضعیفی با بیان اینکه تصور نکنید در نقد یک شعر فقط باید ایرادهای آن را بیان کنیدگفت : قوی ترین نقد، تشویق است زیرا کسی نیست که او را تشویق کنند و او رشد نکند.
وی در بیان تفاوت قالب غزل و شعر سپید به محدودیت های غزل اشاره کرد و گفت: غزل مثل اتاقی کوچک است و دست شما برای انجام هر کاری باز نیست. همچنین وزن و قافیه و ردیف دارد. به همین دلیل خیلی از غزل ها شبیه هم شده اند. اما شعر سپید شبیه بیابانی بی انتهاست و محدودیت های شعر کلاسیک را ندارد. البته این ویژگی، کار شما را سخت می کند. چرا که در شعر سپید نمی توانید کلمات اضافه بیاورید. حال آن که در شعر کلاسیک می توان برای پر کردن وزن از کلمات اضافه استفاده کرد.
ابراهیم ضعیفی در بخش دیگری از سخنان خود به شاعران نوجوان گفت: در شعر کلاسیک تسلط بر وزن حرف اول را می زند. اگر وزن در درون شما باشد شعر خودش می آید اما اگر برای وزن تلاش کنید، ممکن است مفهوم از دست برود.
در این نشست دکتر محمدرضا تولایی نیز در خصوص اهمیت مصرع پایانی و ضربه ی آخر در قالب رباعی گفت: صائب تبریزی شاعر سبک هندی یا اصفهانی که به تک بیت هایش معروف است در خصوص اهمیت بیت آخر در رباعی می گوید: "در رباعی مصرع آخر زند ناخن به دل"
در ادامه ی این نشست نیایش عظمایی، ثنا قنبری نسب و فاطمه زاهدانی اشعار خود را خواندند و این اشعار ابتدا توسط اعضای نوجوان و سپس توسط مهمانان نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
یاد آور می شود؛ ابراهیم ضعیفی شاعر، ترانه سرا، معلم و خوشنویس اهل بندرعباس است.
وی علاوه بر شرکت در انجمن ها و جشنواره های مختلف، تندیس بزرگداشت مفاخر تحت عنوان "ماه نگاه" را از انجمن شعر و دریا دریافت کرده است.