تسلط کامل بر ابزار، توصیه داور لبنانی به قصه‌گویان ایرانی

ساره قصیر، داور لبنانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در نشست تخصصی این جشنواره بر اهمیت صدای قصه‌گو، استفاده حرفه‌ای از ابزار و نحوه تعامل با مخاطب تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ساره قصیر، داور لبنانی این جشنواره، در نشست تخصصی قصه‌گویی، سه نکته مهم را برای اجرای بهتر قصه‌گویان مطرح کرد و گفت: قصه‌گو باید صدای قوی و رسا داشته باشد، صدای ضعیف، ارتباط مخاطب را با قصه قطع می‌کند. اگر صدای قصه‌گو مشکل داشته باشد، حتی نمی‌توان او را دید؛ چراکه صدا، اولین پل ارتباطی با مخاطب است. از سوی دیگر، اگر صدا خیلی بلند باشد، قصه‌گو باید تلاش کند آن را تنظیم کرده و پایین بیاورد.

وی افزود: اگر قصه‌گو قصد دارد از عروسک یا هر ابزار دیگری در اجرا استفاده کند، باید تکنیک حرفه‌ای و تسلط کامل بر آن داشته باشد، استفاده ناشیانه از ابزار، تمرکز قصه را به‌هم می‌ریزد.

داور جشنواره قصه‌گویی ادامه داد: هنگام استفاده از ابزار، قصه‌گو باید آن را به خود نزدیک کند تا تمرکز بر ابزار باشد اما زمانی که قصد دارد با مخاطب ارتباط بگیرد، باید ابزار را از خود دور کند تا توجه مخاطب به قصه‌گو بازگردد.

ساره قصیر در پایان تأکید کرد: قصه‌گو باید بر تمام ابزارهای ارتباطی خود ازجمله صدا، بدن و وسایل جانبی تسلط داشته باشد تا بتواند قصه‌ای اثرگذار روایت کند.

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که با حضور قصه‌گویانی از سراسر کشور و برخی مهمانان خارجی، از روز ۲۷  بهمن ۱۴۰۳ در یزد و با شعار «ساز قصه‌ها، راز زندگی است» آغاز شده است روز ۳۰ بهمن به‌کار خود پایان می دهد.

این جشنواره در تالار مرکزی شهر یزد واقع در بلوار جمهوری، تقاطع محمودآباد (مردآباد)، خیابان شریف (وکیل)، میدان حج، بلوار احسان، بلوار امام حسین میزبان علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =