فعالیت‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با رویکرد جبهه‌ای انجام شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری اقدام‌های صورت گرفته در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر را نمونه کار جبهه‌ای دانست و گفت: این کمیته کار را مستمر با توجه به کارکردهای مختلف در اقتضائات زمانی ادامه خواهد داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی روز دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ در نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و تجلیل از دست اندرکاران این کمیته  گفت: کمیته ستاد دهه فجر به کار خود پایان داده و از گروه‌ها نیز تقدیر کرده است. ما جز معدود گروه‌هایی هستیم که بعد از دهه فجر کار را ادامه دادیم. از همان ابتدا تاکید کردم که کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر کار را مستمر با توجه به کارکردهای مختلف در اقتضائات زمانی ادامه خواهد داد.

کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر جزو چهار کمیته برتر شد

علامتی با اشاره به این‌که کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر به عنوان یکی از چهار کمیته برتر شورای هماهنگی انتخاب و قدردانی شد، بیان کرد: در واقع از بین ۲۴ کمیته، ۴ کمیته انتخاب شد که ما جزو یکی از آن چهار کمیته برتر بودیم. هرچه ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران است باید به پای کودک و نوجوان بریزیم. نمونه این کار در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر شد که به تدبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت، انجام شد.

او با بیان این‌که در مدت حضور، برنامه گروه‌های قبلی را حفظ و استمرار دادم، عنوان کرد: همکاری با سازمان‌های دیگر به عنوان کارِ بر زمین‌مانده کانون را در پیش گرفتیم. درهای کانون را باز کردیم که هم از ظرفیت سایر سازمان‌ها استفاده کنیم و هم نهادهای دیگر از ظرفیت کانون بهره ببرند.

فعالیت‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با رویکرد جبهه‌ای انجام شد

درآمد کانون از «بچه زرنگ» ۸۰ میلیارد تومان بود

مدیرعامل کانون  پویش انیمیشن «قدیم وندیم» را یکی از برنامه‌های ماحصل کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر نام برد و افزود: این برنامه حدود ۵۰۰هزار نفر شرکت‌کننده داشت و ۱۴‌میلیون نفر انیمیشن‌ها را پسندیدند. تعداد ۵۰۰هزار نفر با توجه به وجود ۲۴میلیون کودک و نوجوان در کشور قابل قبول نیست. عدد ۱۴میلیون خوب است زیرا شبکه‌های پویا، نهال و امید و ۲۰ تا ۳۰ درصد شبکه‌های مجازی پای کار آمدند. برنامه دیگر نیز هیس‌توری بود که ۳۵۰هزار نفر در آن شرکت کردند.

علامتی با اشاره به انیمیشن «بچه زرنگ» و مخاطب ۲میلیونی آن از تمام اقشار جامعه، بیان کرد: درآمد ما از این انیمیشن ۸۰میلیارد تومان بود. این انیمیشن نشان داد اگر کار فاخر و درجه یک باشد، مخاطب خواهد داشت. معتقد هستم که کارهای کانون باید مخاطب میلیونی داشته باشد. در جشنواره قصه‌گویی سال گذشته ۳۴هزار نفر شرکت کردند که با توجه به جمعیت ۲۴میلیونی دانش‌آموز، برای من قابل قبول نیست.

او رویکرد کار با نهادها و سازمان‌ها در کانون را رویکرد جبهه‌ای دانست و افزود: اگر کار را به اسم «بین سازمانی» بگذاریم، جواب نمی‌دهد زیرا نیاز به قرارداد و تفاهم‌نامه دارد. اگر اسم جبهه‌ای روی آن بگذاریم، شروط برداشته می‌شود و همه پای کار می‌آیند. این کار که در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر صورت گرفت، نمونه کار جبهه‌ای است.

مدیرعامل کانون خاطرنشان کرد: کار ما در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر باید با نگاهی فرامرزی و جناحی صورت گیرد. نگاه ما باید آرمان جمهوری اسلامی ایران، انگیزشی و ارزشی باشد. باید چند مسئله را انتخاب کنیم و در هر فصل، یک مسئله را جلو ببریم.

فعالیت‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با رویکرد جبهه‌ای انجام شد

علت موفقیت فیلم و کتاب «باغ کیانوش» کار جبهه‌ای است

علامتی با بیان این‌که موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی دو کلید واژه بسیار مهم در سپهر جمهوری اسلامی ایران است، گفت: انقلاب اسلامی را فراتر از جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم. افق ما انقلاب اسلامی است. باید بدانیم کودک و نوجوانان دنبال چه هستند و کار فرابخشی انجام دهیم. کار در حوزه کودک و نوجوان، کاری اصیل، فرهنگی و تربیتی است. هر چقدر در این حوزه کار شود، کم است زیرا انتها ندارد.

وی با تاکید بر این‌که کار روی کودک و نوجوان باید مبتنی بر عقلانیت، اندیشه و نظرهای تربیتی باشد و به هیچ وجه نباید کار لحظه‌ای، احساسی و شتاب‌زده‌ای انجام دهیم، افزود: ما با حوزه هنری در زمینه فیلم «باغ کیانوش» همکاری کردیم و شبکه امید و پویا، بنیاد نوجوان و آموزش و پرورش به ما کمک کردند.  کتاب «باغ کیانوش» سال ۸۷ تولید شد و تا مهر ۱۴۰۳، ۵ نوبت چاپ شد و الان به چاپ چهل‌ویکم رسیده است. علت این موفقیت کار جبهه‌ای است.

فعالیت‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با رویکرد جبهه‌ای انجام شد

کار در حوزه کودک و نوجوان فقیر است

مدیرعامل کانون تصریح کرد: هر دستگاه و نهادی احساس کند که برای برنامه‌ای نیاز به کمک دارد در این نشست مطرح کند که برنامه‌ریزی و همکاری صورت گیرد تا کار جبهه‌ای انجام شود. بی‌شک مقام معظم رهبری هم با این کار جبهه‌ای خوشحال می‌شوند. کار در حوزه کودک و نوجوان فقیر است و هر قدر در این حوزه کار انجام دهیم، کم است به‌ویژه در عرصه نوجوان. اخیرا رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی برای حوزه نوجوان داشتند و همه پای کار آمدند، با این حال عقب هستیم.

علامتی این نشست را به‌منظور تشکر و هم‌چنین شروع  کار جبهه‌ای در حوزه کودک و نوجوان دانست و از شورای هماهنگی تبلیغات که بانی این نشست بود و تمامی اعضا تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این برنامه که با حضور فرزانه فخریان نماینده بنیاد ملی پویانمایی ایران، وحید عظیمی‌وند نماینده حوزه هنری کودک و نوجوان، محسن بختیاری نماینده بنیاد ملی نوجوان، محمدمهدی مفتاح دبیر رزمایش سفارت‌خانه مقاومت بنیاد ملی نوجوان، رضا قمرزاده مدیر موسسه فرهنگی منادی تربیت، محمدحسین محبت نماینده انتشارات مدرسه، سمانه شعبانی‌پور نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ولی‌الله اشرفی روابط عمومی سازمان تعلیم و تربیت کودک و علیرضا عبدالحمید مدیر گروه شبکه نوجوان امید برگزار شد، لوح قدردانی از سوی مدیرعامل کانون به اعضای حاضر در این نشست اهدا شد.

فعالیت‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با رویکرد جبهه‌ای انجام شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha