حرکت خراسان شمالی به سوی تئاتر حرفه ای

مدیرکل کانون پرورش فکری استان از این که خراسان شمالی با تکیه بر ظرفیت‌های هنری خود و تمرکز بر کیفیت در محتوا و اجرا، گام‌های تازه‌ای برای حرفه‌ای‌سازی تئاتر کودک برداشته است، سخن گفت و به تولید چهار اثر نمایشی، برگزاری هفته تئاتر کودک و تشکیل شورای سیاست‌گذاری ویژه این حوزه به عنوان برنامه های کانون اشاره کرد تا هنر تئاتر به محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی استان تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ،در نشست صمیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با «یلدا منتظری» مدرس کارگاه «جادوی دست نامرئی»، «فرهاد آقابیگی» با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان در عرصه تئاتر گفت: زیرساخت‌های لازم برای رشد این هنر در مرکز استان و شهرستان‌ها فراهم است و تمرکز فعالیت‌های تئاتری بر ارتقای کیفیت محتوا و شیوه اجرا قرار دارد.وی افزود: هدف ما دستیابی به تئاتر حرفه‌ای است و در همین راستا، در سال جاری تولید چهار تئاتر در دستور کار قرار گرفته است، همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری هفته تئاتر کودک در بهمن‌ماه انجام شده تا این رویداد به فرصتی برای نمایش توانمندی‌های هنرمندان بومی تبدیل شود. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به لزوم تشکیل شورای سیاست‌گذاری تئاتر کودک اظهار کرد: برخی آثار تولیدی حوزه کودک در استان از نظر محتوا و اجرا ضعف‌هایی دارند، بنابراین در تلاشیم با ایجاد حساسیت و نظارت بیشتر، از تولید آثار کم‌کیفیت جلوگیری کنیم و سطح کیفی تئاتر کودک را در استان ارتقا دهیم.«آقابیگی» در ادامه از روند رو به رشد جریان تئاتر کودک در خراسان شمالی  سخن گفت و تولید چهار اثر نمایشی جدید نشان‌دهنده پویایی این حوزه  دانست، اما هنوز فرهنگ تماشای تئاتر در میان خانواده‌ها ضعیف است و باید برای تقویت این بخش تلاش کنیم. وی با اشاره به ظرفیت اقتصادی این حوزه تصریح کرد: درآمدزایی تئاتر کودک از تئاتر بزرگسال بیشتر است، از این رو انتظار داریم هنرمندان بیشتری در این زمینه فعالیت کنند که برنامه‌ریزی منسجم و حمایت مستمر از هنرمندان، می‌تواند موجب پایداری فعالیت‌ها و پرورش استعدادهای جدید شود.در ادامه این نشست، یلدا منتظری مدرس کارگاه «جادوی دست نامرئی» نیز با تأکید بر اهمیت آموزش در تئاتر کودک گفت: در شورای مشورتی ستاد تصمیم گرفته‌ایم از مربیان و کارشناسانی بهره ببریم که با فضای کانون آشنا هستند تا بتوانیم فرآیند تربیت اعضای تئاتری را هدفمند پیش ببریم.وی افزود: آموزش باید روشمند و متناسب با نیاز استان‌ها باشد. همچنین به‌روز بودن مربیان و استمرار دوره‌های آموزشی اهمیت زیادی دارد و نباید صرفاً بر هیجان رویدادها تکیه کرد. منتظری نقش نمایشنامه‌نویس را کلیدی دانست و خاطرنشان کرد: در تئاتر کودک، آشنایی با روش‌های ایده‌پردازی و انتخاب متن مناسب از خودِ نوشتن نمایشنامه مهم‌تر است  و با تربیت مربیان آگاه و خلاق، می‌توان زمینه پرورش نسل تازه‌ای از هنرمندان کودک و نوجوان را فراهم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha