مربیان مرکز شماره ۱۴ کرمانشاه به مدرسه نابینایان رفتند

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۴ با حضور در مدرسه نابینایان، برنامه‌هایی شامل قصه‌گویی ملموس، کارگاه ادبی و نمایش خلاق را برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا اجرا کردند. این برنامه که در قالب پویش ملی برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه برگزار شد، با هدف ترویج کتابخوانی و تقویت اعتماد به نفس این عزیزان به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۴ با مراجعه به مدرسه نابینایان، مجموعه برنامه‌هایی را در قالب «پویش ملی برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه» به اجرا درآوردند.

این برنامه که با هدف ترویج کتابخوانی، تقویت حس اعتماد به نفس و ایجاد نشاط برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه طراحی شده بود، با استقبال دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدرسه روبرو شد.

مربیان مرکز شماره ۱۴ در این پویش، فعالیت‌های متنوع و خلاقانه‌ای را تدارک دیده بودند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: قصه‌گویی با شیوه «حکایت‌های ملموس» که در این بخش، داستان‌ها با استفاده از عروسک‌ها و اشیای قابل لمس روایت می‌شد تا کودکان بتوانند با شخصیت‌ها و فضای داستان ارتباط عمیق‌تری برقرار کنند.

در ادامه شعرخوانی «شعر به زبان انگشتان» با تمرین و خوانش شعر به شیوه بریل و همچنین تشویق کودکان به خلق متون ادبی کوتاه بر اساس حس‌های لامسه و شنوایی کار شد؛ سپس نمایش خلاق با محوریت حس‌های چندگانه اجرا شد و دانش‌آموزان در یک نمایش گروهی مشارکت کردند که در آن موسیقی، صداهای محیطی و حرکت نقش پررنگی داشت.


منیژه‌السادات حسینی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: ما باور داریم که هنر و ادبیات، زبانی فراگیر است که مرزی برای درک آن وجود ندارد. هدف کانون از این برنامه‌ها، تنها اجرای یک برنامه تفریحی نیست، بلکه سعی داریم با ایجاد فضایی برای بروز استعدادهای این عزیزان، گامی کوچک در راستای عدالت فرهنگی و شکستن دیوارهای تبعیض برداریم.

وی افزود: اجرای این برنامه‌ها گام‌هایی برای جذب کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه به محیط خلاقانه کانون است و ما قصد داریم با تداوم این ارتباط، بسترهای لازم برای حضور فعال‌تر این عزیزان در برنامه‌های عمومی کانون را نیز فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha