کد خبر: 365347
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۰
بازدید 8
اجرای برنامه‌های مهارت‌محور طرح «نماد» در مدرسه الکوت شیراز

برنامه‌های آموزشی و فرهنگی طرح «نماد» با هدف تقویت مهارت‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان،توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره‌پنج شیراز در مدرسه الکوت اجرا شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در پنجم آذر ۱۴۰۴، مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در چارچوب طرح «نماد» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره‌پنج شیراز در مدرسه الکوت اجرا شد؛ برنامه‌ای که با هدف ارتقاء توانمندی‌های ارتباطی، افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های فرهنگی و تقویت مهارت‌های روانی ـ اجتماعی طراحی شده بود.

در آغاز این برنامه، معرفی ساختار، خدمات و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد؛ تا امکان آشنایی دقیق‌تر دانش‌آموزان با فرآیند عضویت و فرصت‌های رشد فرهنگی فراهم شود. این بخش با هدف گسترش دسترسی دانش‌آموزان به فعالیت‌های رسمی و منسجم پرورشی در دستور کار قرار گرفته بود.

در ادامه، محورهای اصلی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و شیوه‌های مشارکت در آن تشریح شد؛ اقدامی که با هدف تقویت مهارت بیان، پرورش قدرت روایت‌گری، و افزایش اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان اجرا شد. ارائه نمونه‌ای از قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای نیز برای آشنایی عملی دانش‌آموزان با تکنیک روایت کوتاه انجام شد؛ تا آنان با اصول خلاصه‌گویی، انتقال پیام و تمرکز بر عناصر اصلی داستان‌پردازی آشنا شوند.

بخش پایانی برنامه به نشست گفت‌وگوی آزاد با موضوع «دوستی» اختصاص یافت. این بخش با هدف توسعه مهارت گفتگو، تقویت تعاملات مثبت همسالان و ارتقاء سواد ارتباطی دانش‌آموزان طراحی شده بود. طرح دیدگاه‌ها، بیان تجربه‌ها و تحلیل ویژگی‌های ارتباط سالم، محورهای اصلی این نشست را تشکیل می‌داد.

برنامه‌های اجراشده در قالب طرح نماد، در ادامه سیاست‌های پیشگیرانه حوزه دانش‌آموزی، با رویکرد ایجاد محیط‌های حمایتی، افزایش نشاط فرهنگی و توانمندسازی روانی ـ اجتماعی کودکان و نوجوانان از سوی مرکز فرهنگی‌هنری شماره‌پنج شیراز دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha