برگزاری نشست مجازی مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با هدف بررسی وضعیت کارگاه‌های ادبی

در نشست مجازی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، کارشناس ادبی منطقه پنج کشوربر ضرورت ارتباط مستقیم با مربیان و پایداری کارگاه‌های ادبی تأکید کرد. این وبینار با هدف بررسی چالش‌ها، تبادل تجربه و ارائه گزارش وضعیت مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مجازی مربیان کانون استان برگزار شد.

در آغاز این نشست، که با هدف بررسی وضعیت و چالش‌های کارگاه‌های ادبی، ببرنامه ریزی شده بود، کارشناس ادبی منطقه پنج کانون کشور، با تأکید بر اهمیت ارتباط مستقیم و مستمر میان همکاران ادبی گفت: برنامه‌ریزی جدیدی برای تعامل نزدیک‌تر با مربیان استان‌ها صورت گرفته و این نشست نیز در همین راستا برگزار شده است. وی این نشست را فرصتی برای هم‌افزایی، تبادل تجربه و آشنایی دقیق‌تر با شرایط مراکز دانست و بر نقش کارگاه‌های ادبی در تقویت مهارت‌های نوشتاری و ارتقای کیفیت فعالیت‌های فرهنگی مراکز تأکید کرد.

مریم علایی در ادامه با اشاره به ضرورت پایداری فعالیت‌های ادبی در تمام مراکز، سه نکته مهم را یادآور شد: نخست اینکه مربیان کارگاه‌های ادبی را در کنار سایر کارگاه‌ها به‌صورت فعال و پیوسته برگزار کنند؛ دوم آنکه انجمن‌های شعر و داستان با نظم و تداوم بیشتری پیش بروند؛ و سوم، تلاش ویژه برای حفظ و روشن نگه‌داشتن چراغ کارگاه‌های ادبی در مراکزی که با شرایط خاص مواجه هستند.

این وبینار که حدود دو ساعت به طول انجامید، با ارائه گزارش مراکز استان ادامه یافت. مربیان در این بخش آمار کارگاه‌های خود، تعداد اعضای فعال و دلایل برگزاری یا عدم برگزاری برخی کارگاه‌ها را مطرح کردند و سپس به بیان نیازها و درخواست‌های خود پرداختند.

برگزاری نشست مجازی مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با هدف بررسی وضعیت کارگاه‌های ادبی

مهم‌ترین خواسته‌های مطرح‌شده از سوی مربیان شامل افزایش آرشیو ادبی و منابع انجمن‌ها، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی برای مربیان و افزایش رمان‌های مناسب گروه سنی نوجوان بود.

نشست با تأکید بر تداوم همکاری‌ها، برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای حمایت از فعالیت‌های ادبی و توجه به نیازهای مراکز به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha