اولین دوره آموزشی باشگاه خبرنگاران نوجوان کانون خراسان برگزار شد

اولین دوره آموزشی باشگاه خبرنگاران نوجوان کانون خراسان رضوی برگزار شد و اعضای نوجوان از سراسر استان به صورت تخصصی آموزش‌های لازم خبرنگاری را گذراندند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اولین دوره آموزشی خبرنگاران نوجوانان کانون استان با هدف مهارت‌افزایی نوجوانان در روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه برگزار شد.

محمدمهدی حسین‌پور مدیر کل کانون استان ضمن ابراز خرسندی از استقبال نوجوانان از این دوره گفت: باشگاه خبرنگاران نوجوان کانون استان خراسان رضوی در اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز به کار کرد. این باشگاه با هدف تحقق شعار نوجوان محوری و مهارت‌افزایی نوجوانان اقدام به انتشار فراخوان جذب خبرنگار نوجوان از سراسر استان کرد. وی افزود: در گام دوم با توجه به فرصت مغتنم تابستان اولین دوره آموزشی مهارت‌های متناسب با موضوع خبرنگاری طراحی و تهیه شد و سپس با همراهی اساتید مطرح استانی این دوره آموزشی به صورت فشرده در یک روز و شامل ۴ مهارت خبرنویسی، تولید محتوای موبایلی خبری، گزارش نویسی خبری و سناریونویسی خبری برگزار گردید. مدیر کل کانون استان در ادامه تاکید کرد: این مرحله نخستین مرحله از کشف استعدادهای نوجوان است. در این باشگاه بر آنیم تا ابتدا از بین متقاضیان علاقمند ضمن آموزش همگانی و رایگان و رعایت عدالت آموزشی، نوجوانان مستعد را شناسایی و در مرحله بعد به پرورش استعدادها و توانایی‌های آنها بپردازیم. ایشان در خاتمه افزود: توجه به علایق نوجوان امروز و برنامه‌ریزی مناسب برای جذب و نگهداشت آنها در مراکز کانون استان یکی از مهمترین‌ اهداف باشگاه خبرنگاران نوجوان کانون و فعالیت‌های اینچنین است.

این دوره از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۵ ادامه داشت که در آن بیش از ۵۰ عضو نوجوان مراکز استان به صورت حضوری و مجازی آموزش تخصصی خبرنگاری دیدند.