کد خبر: 232154
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
شادی کودکان در اردوهای تابستانی کانون

کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور روزهای شادی را همراه با مربیان در اردوهای تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپری می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مدیریت امور استان‌های کانون از نیمه مرداد 93 برنامه اردوهای تابستانی مراکز فرهنگی‌هنری آغاز شده است.
 بر اساس این گزارش در برخی از استان‌ها از قبیل: خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، مرکزی، البرز، ایلام و مازندران این اردوها با موضوع‌های مختلف سبک زندگی اسلامی‌ایرانی در حال برگزاری است و سایر استان‌ها نیز برای روزهای آینده برنامه اردو را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
در عین حال مربیان و کارشناسان کانون برای پربارتر شدن اردوهای تابستانی ویژه‌برنامه‌های مختلفی را در قالب‌ کارگاه‌های فرهنگی‌هنری و آشنایی با مسایل زیست‌محیطی طراحی و اجرا می‌کنند تا کودکان و نوجوانان ضمن حضور در فضایی شاد و پرنشاط با برخی مسایل ‌فرهنگی، ‌هنری، آموزشی و علمی نیز آشنا شوند. 
هم‌چنین برگزاری مسابقه مشاعره، قصه‌گویی، بحث آزاد و بازدید از بناهای تاریخی، موزه‌ها و مکان‌های دیدنی‌  مناطق مختلف کشور از دیگر برنامه‌هایی است که در زمان برگزاری اردوها کودکان و نوجوانان از آن بهره‌مند می‌شوند.
 گفتنی است اردو یکی از واسطه‌های تربیتی تاثیرگذاری است که فرصت زندگی مستقل به همراه تعامل و همکاری گروهی برای کودکان و نوجوانان فراهم‌ می‌کند و ضمن آموزش مهارت‌های زندگی آن‌ها را با برخی اصول اخلاقی نیز آشنا می‌سازد.
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هر سال هم‌زمان با تعطیلات تابستان و زمان فراغت کودکان ونوجوانان برنامه‌های مختلفی را برای آن‌ها تدارک می‌بیند که در این میان برگزاری اردوها از برنامه‌های جذاب و پرمخاطب است و بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار دارد.