برنامه‌ریزی تولید محتوا برای کودکان بر اساس مفاهیم قانون اساسی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در نشست کمیته مبانی علوم انسانی برای کودکان و نوجوانان از تولید محتوا بر اساس مفاهیم قانوس اساسی در کانون خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در نشست کمیته مبانی علوم انسانی برای کودکان و نوجوانان در کانون با موضوع قانون اساسی که با حضور مدیرکل آموزش و پژوهش، مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون و علی فتاحی قائم‌مقام پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد؛ گفت: تلاش برای ساده‌سازی متن قانون اساسی ویژه کودکان و نوجوانان به منظور آشنایی هر چه بیشتر آن‌ها با حقوق و قانون اساسی و تولید آثار در این مورد در دستور کار کانون قرار گرفته است.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به اهمیت این موضوع برای کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: فراهم‌آوردن بستری مناسب برای آشنایی مربیان و کارشناسان با قوانین و دعوت از کارشناسان حقوق اساسی به کانون استان‌ها، تولید شعر، بازی، داستان و لوازم آموزشی با مفاهیم قانون اساسی از دیگر برنامه‌هایی است که باید تلاش کنیم در کانون به آن دست پیدا کنیم.

فلاح گفت: لازم است مفاهیم پایه و بنیادین قانون اساسی به صورت یک دانشنامه برای نوجوانان تولید شود و معاونت فرهنگی در این حوزه آماده همکاری همه جانبه است.

تولید اولیه ۲۰ عنوان کتاب با موضوع قانون اساسی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری همچنین افزود: ساده‌سازی متن قانون اساسی برای بچه‌ها، تولید دایره‌المعارف، طراحی بازی‌های رومیزی مرتبط، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و برگزاری مسابقه در حوزه مفاهیم قانون از جمله کارهایی است که معاونت فرهنگی می‌تواند با مشارکت انتشارات کانون پی‌گیری کند.

تولید یک بازی رومیزی با موضوع قانون اساسی

علی فتاحی قائم‌مقام پژوهشکده شورای نگهبان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با قانون اساسی و تولید آثار در این زمینه در حال انجام است و تاکنون ۲۰ مجموعه شعر، داستان، نقالی، نمایشنامه و... تولید شده که نیازمند ارزیابی از سوی کانون است.

برنامه‌ریزی تولید محتوا برای کودکان بر اساس مفاهیم قانون اساسی

فتاحی همچنین از تولید یک بازی رومیزی خبر داد و خاطرنشان کرد: ماکت این بازی با عنوان اولیه در جست‌وجوی قانون آماده شده است و به زودی برای ارزیابی و کسب مجوز در اختیار کانون پرورش فکری قرار می‌گیرد.

همچنین عباس محمددینی مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون نیز در این نشست گفت: دسته‌بندی مفاهیم قانون اساسی برای کودکان و نوجوانان و ایجاد بانک ایده با موضوع قانون اساسی نیز از جمله کارهایی است که در دستور کار این مدیریت قرار دارد و ما حاضریم در سال جاری این موضوع مهم را دنبال کنیم.

برنامه‌ریزی تولید محتوا برای کودکان بر اساس مفاهیم قانون اساسی

یادآوری می‌شود این نشست روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس معاونت فرهنگی کانون در تهران برگزار شد.

برنامه‌ریزی تولید محتوا برای کودکان بر اساس مفاهیم قانون اساسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =