زیتا ملکی «زندگی با دور تند» را سرود

«زندگی با دور تند» سروده‌ی زیتا ملکی عنوان کتابی است از مجموعه‌ی شعر نوجوان امروز که به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب شامل: 27 قطعه شعر با موضوع و قالب‌های مختلفی است که مریم طباطبایی آن را تصویرگری کرده و با نظارت هنری کورش پارسانژاد منتشر شده است.
بر اساس این گزارش پابه‌پای پیاده‌روها، ناگهان از هیچ، محله‌ی کم‌حواس، ترس بزرگ‌‌تر، امتحان، شهر طوفان‌زده، یک مورد اضطراری، طبقات درگیر، درها و دست‌ها مقصرند و... عنوان برخی از سروده‌های کتاب «زندگی با دور تند» است.
بهار پیدا شد/ دربند رختی که/ لباس‌های زُمخت را/ به باد داده بود/ در پرتقال‌های خونی کم‌خون/ مردّد برشاخه‌ی درخت/ در سیب کوچک کم‌طاقت/ چرخ‌زنان در کاسه‌ی آب/ در فرش لاکیِ بر نرده، آویزان/ در ملافه‌ها که سفید/ در عودها که روشن/ ناگهان از هیچ/ پیدا شد بهار/در این همه!/ این قطعه‌ای با عنوان «ناگهان از هیچ» است که در این مجموعه آمده است.
کتاب «زندگی با دور تند» برای رده‌ی سنی نوجوان در 52 صفحه رنگی با شمارگان 8هزار نسخه و قیمت 3هزار و صد تومان در فروشگاه‌های محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور عرضه می‌شود.