کد خبر: 238530
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
بازدید 1861
فعالیت های  متنوع و خلاق به مناسبت دهه فجر

تمامی مراکز کانون در البرز فعالیت های متنوع و خلاقی رادر ایام الله دهه فجر برای کودکان ونوجوانان اجرا می کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، مسوولین شش مرکز فرهنگی هنری استان،روز یک شنبه ،پنجم بهمن ماه 93 در نشستی ،فعالیت های مراکز خود را عنوان کردند.
ساخت نقش برجسته سفالین،برگزاری کارگاه های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی ،اجرای نمایش خلاق و نمایش عروسکی ،طراحی مسابقه های  شاد و مفرح ،تهیه نرم افزارهای ویژه برای بازی های رایانه ای ،فضا سازی مراکز با همکاری اعضا در قالب کارگاه های هنری، اجرای ویژه و خلاق معرفی وقایع، سرزمین و شخصیت از جمله برنامه هایی بود که توسط مسوولین اعلام شد .
تمامی مراکز هم چنین حضور فعال دانش آموزان را در طرح بازدید مدارس از مرکز از جمله برنامه های روزانه خود در ایام الله دهه فجر عنوان کردند.
برگزاری نشست ویژه والدین در مرکز هشتگرد
 مرکز فرهنگی ،هنری هشتگرد با توجه به عنوان  روز چهارشنبه 15 بهمن ماه 93 ((انقلاب اسلامی،استحکام خانواده،زنان و سبک زندگی ایرانی-اسلامی))نشست ویژه مشاوره خانواده ها را در مرکز با حضور دکتر پوردهقان از اساتید روان شناس برگزار خواهد کرد .
لازم به توضیح است که این برنامه قرار است 15 جلسه و با موضوعات مختلف از جمله "توسعه کتاب خوانی "در مرکز برگزار شود،در ضمن قفسه کتابی نیز به همین منظور ویژه والدین در مرکز قرار داده شده است .
کتاب خوانی،پژوهش و نمایش عروسکی فعالیت هایی که بیشتر مورد تأکید است
مهری فلاح ،معاون فرهنگی کانون نیز در این نشست ضمن تجلیل از برنامه های خوب مراکر و تشکر ویژه از همکاران و اشاره به آمار خوب و قابل قبول کیفی و کمی برنامه ها گفت :
خوش حالیم که تعیین اهداف مراکز در سال گذشته بر مبنای نیاز مرکز بود و اکنون که گزارش و آمار را بررسی می کنیم ،می بینیم که بیشتر آن چه را که مراکز در اهدافشان مشخص کرده اند، در آمارشان نیز مشهود است .
فلاح با اشاره به موضوع مرکز مجتمع در اقدام پژوهی گفت : پس از بررسی نهایی دیدیم که هدف این مرکز یعنی "تشویق اعضا به فعالیت های گروهی " به صورت نا خود آگاه تأثیرات خوبی نیز در آمار کمی داشته است .
وی هم چنین بر  اجرای ویژه و فرایندی سه فعالیت کتاب خوانی، پژوهش و نمایش عروسکی گفت :
ما سعی داریم که به امید خدا در سال آینده مراکز با استفاده از تجربیات فردی همکاران و دوره های آموزشی برگزار شده نتایج مطلوبی را به دست آورند.
همکاران البرز فراخوان جشنواره های رضوی را مطالعه و همانند سال های پیش مشارکت فعالی در این جشنواره ها داشته باشند
فرزانه عطار صحراگرد،کارشناس فعالیت های ویژه استان در این نشست به اهمیت آشنایی اعضا با شخصیت و زندگانی امام رضا (ع) گفت :
تمامی همکاران فراخوان منتشر شده جشنواره را خوانده و از اکنون برای حضور فعال همکاران و اعضا برنامه ریزی کنند .
وی هم چنین گفت : معرفی شخصیت و قصه گویی دو فعالیتی است که برای مربیان و شعرخوانی ،داستان کوتاه ،خوشنویسی ،نقاشی ،معرفی کتاب و کتاب سازی فعالیت هایی است که برای اعضا در نظر گرفته شده است .
توجه به فعالیت های مرکز و برنامه ریزی برای اجرای هر چه بهتر فعالیت های کشوری
طاهره گرمسیری ،کارشناس فرهنگی کانون البرز در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش های همکاران ، گفت :
نو آوری و خلاقیتی که در برنامه های دهه فجر مراکز دیده می شود قابل تقدیر است .
وی افزود :
شیوه نامه آمارگیری و طرح توسعه کتاب خوانی از جمله مواردی است که همکاران باید برنامه ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند تا به محض اعلام فراخوان کشوری بتوانیم به خوبی از عهده این مهم بر آییم .
لازم به توضیح است که در پایان این جلسه همکاران در گفت و گویی صمیمانه مشکلات و کمبودهای مراکز را با معاون فرهنگی وکارشناسان مطرح کردند.