مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در البرز برگزیدگان خود را شناخت

دو نمایش«نامیرا» و «کلاغ تنبل» به عنوان برترین‌های مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره  ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در البرز معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  این جشنواره با حضور هفت گروه نمایشی که پنج گروه کانونی و  از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و ۲ گروه  شرکت کنندگان بخش آزاد بودند، برگزار شد.

بر همین اساس هیئت داوران جشنواره متشکل از حسن پور گل محمدی،ساغر لطفی نژاد و زینب صباغ، در بیانیه‌ای به شرح ذیل برگزیدگان این جشنواره را معرفی کردند.

بنام خداوند لوح و قلم

«زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد»

 آری زندگی صحنه تئاتر است ولی باید بدانیم که نمایش یعنی خلاقیت و ابراز احساسات ، نقش ما در این جهان هستی مشخص است اما فضیلت هنر آن است که به درستی کودکان و نوجوانان را بشناسیم و با آن ها جهانمان را بسازیم و فرصت پیداکردن و کشف شهود به آنان بدهیم

 هیئت داوران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعد از بررسی آثار از بین ۷ اثر نمایشی در مرکز هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز دو نمایش در بخش «برگزیده» نمایش (نامیرا) به کارگردانی ایلیا عزتی و دنیا یارمحمدی و نمایش (کلاغ تنبل) به کارگردانی سعیده منصوری فرد را به بخش جشنواره ملی معرفی کردند و یک نمایش در بخش « شایسته تقدیر استان» نمایش (رنگی رنگا) به کارگردانی دنیا نقیبی و الهام احمدی قابل تقدیر داوران دانست.

 و همچنین لوح تقدیر در ۱۰ بخش به برترین های ذیل تعلق  گرفت: 

  ۱- بخش کارگردانی ( نمایش رنگی رنگا_ دنیا نقیبی و الهام احمدی )

 ۲- بخش نمایشنامه نویسی ( نمایش کلاغ تنبل _ سعیده منصوری فرد)

 ۳- بخش خلاقیت در اجرای نمایش (برکه آلوده چرا آلوده _ سحر حقیقی )

 ۴- بخش طراحی پوستر و بروشور ( نمایش کلاغ تنبل _ فرشته حق نظری)

 ۵- بخش طراحی لباس ( نمایش بابام که ترس نداره _ زینب محمدی)

) ۶- بخش طراحی دکور و صحنه ( نمایش صدای شادی _ مریم بارانی)

 ۷- بخش عروسک گردانی ( نمایش رنگی رنگا _ رها آرشید )

 ۸- بخش انتخاب موسیقی ( نمایش نامیرا _ دنیا یارمحمدی )

 ۹- بخش گریم ( کار گروهی نمایش کلاغ تنبل)

 ۱۰- بخش بازیگری بازیگرانی از نمایش های  ۱:   بابام که ترس نداره و  ۲-  نمایش ابر سیاه و سفید _

همچنی  در بخش نهایی بیانیه ، هیئت داوران ضمن تشکر و قدردانی از حضور گرم گروه های شرکت کننده در مرحله استانی  نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی توجه به موارد ذیل را برای گروه های نمایشی  را ضروری دانست :

۱.توجه به بیان و لحن بازیگری

۲.توجه به زبان بدن به تناسب شخصیت نمایش

۳.شخصیت پردازی

۴.توجه به انتخاب متن و ضروری داشتن گره داستانی

 ۵- توجه به اصول و مبانی بازیگری و کارگردانی امید است که هنر در خانه هر ایرانی حضور و وجود داشته باشد و تئاتر برای همه خانواده ها باشد .

لازم به توضیح است نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی کانون در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_عروسکی)، نمایش خلاق (‌نمایش کتابخانه¬ای، بازی‌ نمایش) و نمایشنامه‌نویسی از یکم بهمن در سطح استانی و شهریور ۱۴۰۳ در سطح کشور برگزار می‌شود.

موضوع جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد می‌شود و گروه سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان امکان شرکت در این رویداد هنری را داشتند.

این جشنواره در استان البرز  صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور آذر مشهدی، ناظر جشنواره، جمعی از کارشناسان و همکاران کانون البرز و دیگر علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری مرکز مجتمع آغاز به کار کرده و عصر همان روز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =