جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مشهد ملی شد

دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مشهد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به صورت ملی در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، این تصمیم در قالب تفاهم‌نامه‌ای صبح روز 25 مهر به امضای سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون و سیدحسین عابدی مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی رسید تا بر اساس آن و با همکاری کانون، جشنواره‌ای که اسفند سال 1388 با عنوان تئاتر کودک و نوجوان مشهد برگزار شد، امسال شاهد برپایی دومین دوره خود به صورت ملی باشد.
گرایش به موضوعات اهل بیت و امام رضا(ع)، تقویت تئاتر دینی کودک و نوجوان و حمایت از هنرمندانی که در عرصه کودک و نوجوان دست به تولید آثار فاخر فرهنگی می‌زنند از جمله اهداف این جشنواره هنری است.
در این تفاهم‌نامه که در آستانه ولادت با سعادت امام رضا(ع) به امضای طرفین رسید طراحی، برنامه‌ریزی نرم‌افزاری و تخصصی و کارشناسی جشنواره به صورت مشترک و با تاکید بر توانمندی‌های تخصصی کانون در حوزه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد.
همچنین کار کارشناسی و تخصصی تدوین فراخوان و تولید متون نمایشی و عروسکی، بازخوانی و بازبینی نمایش‌ها و داوری و ارزیابی تخصصی آثار توسط داوران پیشنهادی کانون با نظارت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس به کانون واگذار شده است.
بیشتر هزینه‌های برپایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مشهد را قرار است موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس و سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی حامی جشنواره تقبل کنند.
بر اساس این گزارش ستاد برنامه‌ریزی و دبیرخانه دائمی جشنواره به صورت مشترک در مشهد دایر شده است و نمایندگان موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس و مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در آن عضویت دارند.
قرار است به زودی فراخوان این جشنواره با موضوع آزاد و تاکید بر موضوع‌های دینی و امام رضا(ع) به زودی منتشر شود.
گفتنی است این تفاهم‌نامه صبح روز 25 مهر در حاشیه گردهم‌آیی مسوولان و معاونان و مدیران کانون سراسر کشور در مشهد به امضای مدیران عامل کانون و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رسید.