جشنواره کودکان برای کودکان فرصتی برای نمایش ذوق و جسارت بچه‌های فیلم‌ساز

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پیامی به ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان این رویداد فرهنگی را عرصه‌ای مناسب برای به نمایش گذاشتن ذوق هنری و جسارت بچه‌های ایرانی دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون، در حالی که این جشنواره صبح روز اول آذر در قزوین آغاز می‌شود سید صادق رضایی با ارسال این پیام از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری آن قدردانی کرد و گفت: اینک در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کودکان برای کودکان برخود می بالیم که بار دیگر کانون در یکی از فرهنگی ترین عرصه‌های این سرزمین پرگهر فرصتی تازه برای فیلم سازان کودک و نوجوان پدید آورده است تا ذوق‌، تلاش ، اندیشه و جسارت خود را به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به شرکت کودکان و نوجوانان 5 قاره جهان در این جشنواره این مهم را فرصتی مناسبی برای تعامل و تبادل اندیشه‌، تفاهم و اعتلای فرهنگی بین ملتها خواند و تاکید کرد که می‌توان در هر دوره از این جشنواره ملی‌، پایه‌های بنیادین رشد فرهنگی علمی و هنری را بنا نهاد.
رضایی با قدردانی از میزبانان قزوینی و دست اندرکاران جشنواره و تمامی کسانی که برای اعتلای فرهنگی این سرزمین درعرصه فرهنگی  و فیلم و فیلم سازی در این جشنواره شرکت موثر داشته‌اند برای آنان آرزوی موفقیت کرد.
مدیرعامل کانون همچنین در این پیام از معنویت به عنوان اکسیری ناب یاد کرد که آب حیات عشق را در رگ‌های هر اثر هنری به جریان می‌اندازد و روان انسان‌ها را به آفرینشگر بزرگ پیوند می‌دهد.
این جشنواره در حالی طی روزهای اول تا سوم آذر در شهر قزوین برگزار می‌شود که در آن 650 فیلم ازکودکان ایران و 25 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
200 فیلم از این میان به شرکت‌کنندگان خارجی از کشورهای اسپانیا، اسلونی‌، آفریقای جنوبی، آلمان‌، آمریکا، ایتالیا، برزیل‌، بریتانیا، تایوان‌، فرانسه‌، فنلاند ،فلسطین‌، قبرس‌، کره‌، لهستان‌، لبنان‌، مالزی‌، مکزیک ،هند، بلژیک‌، سوئد، امارات و آذربایجان اختصاص دارد.