طنین قصه‌های ایرانی در خلیج فارس

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 3 کشور با حضور 41 قصه‌گو در بوشهر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زکیه امیرپور مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در آیین افتتاحیه این جشنواره در سخنانی کوتاه با اشاره به این‌که بوشهر جایگاه ارزشمندی از لحاظ حماسه‌آفرینی و مهمان نوازی دارد بیان داشت: قصه‌گویی نه تنها یک فعالیت جذاب و پر اهمیت در کانون به شمار می‌آید بلکه جایگاهی ارزشمند در باورهای دیرین و باستانی مردم ایران دارد.
امیر پور قصه‌گویی را فعالیتی برای بچه‌ها و به خاطر بچه‌ها عنوان کرد و افزود: اگرچه قصه‌ها با دیدگاه قصه‌گو انتخاب می‌شود اما مهم این است که این فعالیت را با عشق به بچه‌ها  و با دل و جان انجام می‌دهند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر تصریح کرد : هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی کسب مقام و رتبه نیست و در واقع فرصتی برای کسب تجربه در جهت ارتقای هر چه بیشتر فعالیت هاست.
وی با بیان فرازی از صحیفه سجادیه برای تمام شرکت کنندگان آرزوی موفقیت کرد.
اجرای نمایش توسط اعضا و مربیان کانون یکی از برنامه‌های این مراسم بود که در روز 25 دی در بوشهر برگزار شد.
جشنواره قصه‌گویی منطقه 3 کشور با حضور قصه‌گویانی از استان‌های اصفهان ، خراسان شمالی ، سمنان ، کرمان ، گلستان و همدان در سالن شهید آوینی بوشهر در حال برگزاری است.
این رویداد فرهنگی یکی از 4 جشنواره‌ی منطقه‌ای است که برگزیدگان آن به رقابت‌های کشوری راه‌ می‌یابند.

پیش از این شهرهای رشت، بندر عباس و کرمانشاه میزبان این جشنواره بودند و  تبریز نیز طی روزهای 28 بهمن تا 1 اسفند میزبانی مرحله‌ی کشوری این رقابت بین‌المللی را بر عهده دارد.