محمود مروج: جشنواره قصه‌گویی مربیان قصه‌گو را توان‌مند می‌سازد

تلاش برای ارتقای کیفی و توان‌مند سازی مربیان قصه‌گو از ویژ‌گی‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمود مروج دبیر شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، در نشست یک روزه مسوولان کمیته‌های برگزاری جشنواره با اعلام این مطلب افزود: برگزاری این رویداد فرهنگی زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بیشتر کانون و توسعه همه جانبه فعالیت‌های آن می‌شود.
مروج، تبیین جایگاه مربی قصه‌گو و نقش آن در فرآیند تربیتی کودک و نوجوان را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.
حجت‌الاسلام "الیاس ابراهیمی" مدیر اجرایی این جشنواره نیز با اشاره به برگزاری هرچه بهتر شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از دیدارهای خود با مسوولان استانی خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و همچنین برگزاری جلسه مشترک با حضور نمایندگان ادارات استان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و نیز برگزاری نشست‌های جداگانه با مدیران کل برخی از ادارات استان از جمله اقدام‌های انجام شده در این زمینه بوده است.
در این جلسه که با حضور"سید فریدون مصطفوی" مدیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد تعدادی از مسوولان کمیته‌های برگزاری شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی گزارشی از برنامه‌های انجام شده را ارایه کردند.
معصومه عبداللهی مسوول کمیته‌ی بین‌الملل جشنواره در این جلسه ضمن آسیب شناسی فعالیت‌های این کمیته در دوره‌ی گذشته پیرامون لزوم استفاده از مترجمان مناسب و همچنین انجام هماهنگی‌های لازم به منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت حضور میهمانان خارجی در جشنواره، پیشنهادهایی ارایه داد.
از دیگر مباحث این جلسه بحث و بررسی پیرامون جدول زمان‌بندی برنامه‌های شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، بود که قرار شد هماهنگی‌های نهایی در نشست بعدی صورت بگیرد.
شرکت کنندگان در این جلسه همچنین از محل اسکان و برگزاری شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی بازدید کردند.