حضور قصه گوی خوزستانی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

آسیه رحمتی قصه گوی خوزستانی با قصه‌ی «پرچم‌دار» در بزرگ‌ترین جشنواره قصه گویی ایران حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون صبح روز 29 بهمن هم‌زمان با سال‌روز قیام تاریخی مردم تبریز بر علیه رژیم ستم‌شاهی با برگزاری مراسم ویژه‌ای در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی، هنری 29 بهمن این شهر آغاز بکار کرد.
در این جشنواره به همراه قصه گوی خوزستانی زهرا صفرپور از آذربایجان شرقی، زهره منتظری از استان کرمان، سمیه اصحاب صحف از یزد و فواد حمود اهوازی از هرمزگان به ترتیب قصه‌های «مرد بازرگان و دوست دانا»، «مرد جوراب‌باف»، «آسیاب بچرخ» و «خروس گردو دزد» را بازگو خواهند کرد.
در صبح روز نخست این جشنواره همچنین راجر جنکینز قصه‌گوی خارجی از کشور سنگاپور با قصه‌ی «راجر پینه‌دوز و دنیز پادشاه»، عسگر جعفری پاشالو از اردبیل با قصه‌ی «نقاش و معمار» و سید فاطمه رضایی از قزوین با قصه‌ی «چوچک بابا» داستان‌های خود را روایت می‌کنند.
برنامه‌های بعد از ظهر روز 29 بهمن جشنواره با قصه‌گویی مهدی رحمانی روایت‌گر قصه‌ی «راز درخت انجیر» از اصفهان آغاز می‌شود و پس از وی معصومه محمدی از کرمانشاه، آنه ایلیین استوارت از استرالیا، ماه بی‌بی صفری‌پور از هرمزگان و یوسف حامدی‌کیا از قم به بیان قصه‌های «پاسداران کعبه»، «باغ سحرآمیز»، «حکم ناحق» و «موش موشک دانا» می‌پردازند.
بر اساس این گزارش سوسن حیاتی از بوشهر، الکساندر کایماناکف از روسیه، مسعود شاهنگی از اصفهان، پروین حمیلی از ایلام و پریسا مهندس سامانی از چهار محال و بختیاری آخرین قصه‌گویان روز نخست جشنواره هستند که به ترتیب قصه‌های «کودک ماهی‌گیر»، «حلقه جادویی»، «رستم ده ساله و کک کهزاد»، «افسانه سیمرغ» و «گربه‌ها و خروس‌ها» را بیان می‌کنند.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عصر روز 1 اسفند در تبریز با معرفی برگزیدگان خود پایان خواهد یافت.