کد خبر: 218570
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
بازدید 4972
اجرای نمایش عروسکی " گرگنامه یا داستان تخم مرغی که منفجر شد "

نمایش عروسکی گرگنامه کاری از گروه تئاتر چرکنویس شهرستان بیجار با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بیجار و اداره آموزش و پرورش به مدت هشت روز برای کودکان و نوجوانان در سالن پلاتو انجمن نمایش به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،این نمایش به سرپرستی سید یاسر هاشم زاده و با عروسک گردانی محمد وطن خواه ، علی اصغر فیض اللهی ، محمدرضا راستگو ، محمد شاه محمدی و سعید مبارک آبادی برای کلیه کودکان تولید شده است .

بنا بر این گزارش، سید یاسر هاشم زاده سرپرست نمایش درباره اجرای نمایش اش گفت:نمایش عروسکی "  گرگنامه "حاصل کار گروهی کارگاه عروسکی نوجوانان کانون بیجار است که در مدت شش ماه به شیوه کارگاهی به مرحله تولید واجرا رسیده است .

هاشم زاده افزود: گرگنامه داستان گرگی است که از شدت گرسنگی به آشغالدانی اطراف شهر پناه برده و برای سیر کردن خود از آشغالهای آنجا استفاده می کند تا اینکه یک شب به مرغداری اطراف شهر حمله کرده و تخم مرغی را میدزدد و میخواهد آن را به جوجه تبدیل کرده و جوجه کبابی درست کند و بخورد اما به محض اینکه به دنیا می آید جوجه او را مامان !! خطاب کرده و حس مادر فرزندی بین آنها بوجود می آید و گرگ بخاطر جوجه و مشخص نشدن هویت گرگ بودنش تبدیل به مرغ می شود و ادامه ماجرا....

 مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری بیجار در ادامه خاطر نشان ساخت : این نمایش به شیوه رو میزی و با تکنیک ترکیبی کارگردانی شده و متن آن به شکل کارگاهی نوشته و کار شده است . این نمایش به شدت مورد علاقه کودکان قرار گرفته است و کودک امروزی با مفاهیم ارائه شده کاملا ارتباط برقرار نموده است .  

لازم به ذکر است گرگنامه در جشنواره عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش اعضای ارشد بعنوان کاربرتر استان شناخته شده و به همراه نمایش پرپروک از مریوان به بخش منطقه ای پانزدهمین جشنواره بین المللی عروسکی کانون پرورش فکری راه یافته است.