سفر، موضوع فراخوان هفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران

فراخوان هفتمین مسابقه و نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با تاکید بر اهمیت بالابردن سطح آگاهی مخاطبان در زمینه حفظ محیط زیست و اثرات آن بر زندگی انسان‌ها منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این مسابقه از سوی اداره کل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان تهران و با دو موضوع "سفر" و "آزاد"در عین‌حال تلاش می‌کند تا  کودکان به خلق آثار هنری تشویق و قدرت تخیل و خلاقیت آنان را تقویت کند.
بر اساس این فراخوان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند در چهار گروه ‌سنی 3 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 و 13 تا 16 سال می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.‌
 برهمین اساس کودکان و نوجوانان در انتخاب تکنیک آزاد و می‌توانند از «گواش»، «آبرنگ»، «پاستل»، «مدادرنگی»، «چاپ»، «کلاژ»،«عکس نقاشی» و... برای خلق آثار خود استفاده کنند.
علاقه‌مندان تا پایان آبان 92 فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه مسابقه به نشانی تهران خیابان دکتر فاطمی خیابان حجاب مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان صندوق پستی: 136ـ14145 ارسال کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه فعالیت‌های زیست محیطی خود تلاش می‌کند تا با برپایی این جشنواره، توجه کودکان و نوجوانان را به اهمیت این موضوع حیاتی به ویژه بحران‌هایی که محیط زیست را تهدید می‌کند جلب کند.
در هفته‌ی ملی کودک دور تازه‌ای از همکاری‌های کانون با سازمان حفاظت از محیط زیست شکل گرفت و در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه‌ای نیز برای گسترش همکاری‌ها بین دو سازمان منعقد خواهد شد.
برگزاری مسابقه نامه‌ای به رییس جمهور با موضوع هم‌صدا با آب و محوریت مراقبت از منابع آبی کشور از دیگر همکاری‌های دو سازمان به حساب می‌آید.