کد خبر: 228817
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
طرح خواسته‌های کارکنان کانون زبان با مدیرعامل در شیراز

کارکنان و مدرسان کانون زبان ایران در استان فارس طی نشستی مسایل و خواسته‌های خود را با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درمیان گذاشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نشست روز 17 اردیبهشت 1393 در سالن مجتمع کانون شیراز و در ابتدای آن مجتبی حقپرست مدیر کل کانون فارس گزارشی از فعالیتهای کانون زبان در این استان ارایه کرد و با تبریک هفته معلم و قدردانی از مدرسان زبان گفت: تعلیم و تربیت نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.
وی توضیح داد که در استان فارس 33 مرکز کانون زبان ایران فعالیت میکند.
در ادامه مدیرعامل کانون در سخنانی بر اهمیت آموزش زبان و نقش آن در معرفی فرهنگ کشورهای مختلف به زبانآموزان سخن گفت و از مدرسان زبان خواست که به ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در خلال آموزشهای خود توجه بیشتری نشان بدهند.
علیرضا حاجیانزاده در پاسخ به اظهار نگرانی یکی از مدرسان باسابقه مبنی بر نگرش منفی برخی مسوولان به آموزش زبان در کشور، تاکید کرد که زبان و رایانه دو رکن اصلی باسوادی در جهان پیشروبه شمار میرود در گذشته دنیای آدمها از همان محله‌شان تشکیل میشد ولی امروز کوچک و بزرگ، از طریق فضای مجازی با جهان ارتباط برقرار می‌کنند و زبان مقولهی زایدی نیست.
وی خاطرنشان کرد که رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت آموزش زبان و البته با ذکر این نکته که باید در کنار آن، مراقب آسیب‌ندیدن سبک زندگی ایرانی، اسلامی باشیم، تاکید کردهاند.
حاجیانزاده در پاسخ به طرح برخی مشکلات شغلی و معیشتی از سوی کارکنان کانون زبان ایران یادآور شد اگرچه در کانون زبان سیستم استخدام رسمی وجود ندارد اما ما در شورای کانون زبان در حال بررسی طرحها و ایدههایی هستیم که رضایتمندی کارکنان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی یادآور شد که قدمهایی هم برای ایجاد رضایت و آرامش روانی و شغلی در کانون زبان ایران برداشته شده است. همهی مدرسان و کارکنان کانون زبان عضوی از خانواده کانون پرورش فکری به شمار میآیند.
مدیرعامل کانون در نخستین سفر استانی خود در فارس به صورت جداگانه با کارکنان و بازنشستگاه کانون نیز نشست‌هایی را برگزار و از برخی مراکز کانون شیراز دیدن کرد.