کد خبر: 231933
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
بازدید 5752
ویژه برنامه های دهه ی کرامت در کانون استان قم اعلام شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم هم زمان با آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) ویژه برنامه های متنوعی را برای مخاطبان کودک و نوجوان خود برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، ویژه برنامه های اجرایی در نظر گرفته شده در این ایام شامل برگزاری جشن، نمایشگاه، برگزاری کارگاه های مختلف فرهنگی هنری و ادبی، اردو، بازدید و اجرای سایر فعالیت های کانونی با موضوع توسعه و نشر فرهنگ رضوی و هم چنین معرفی شخصیت و جایگاه و کرامات حضرت فاطمه معصومه (س) می باشد.
اردوی فرهنگی تربیتی «دختر آفتاب»
بر اساس این گزارش در دومین روز از دهه کرامت اعضای فعال دختر مراکز 9 گانه ی کانون استان قم در اردویی سه روزه با عنوان «دختر آفتاب» شرکت خواهند کرد.
برنامه های اجرایی پیش بینی شده در این اردو که از تاریخ هشتم تا یازدهم شهریورماه در استان همدان برگزار خواهد شد شامل بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی شهر همدان، برگزاری کارگاه های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی، مسابقه، رادیو اردو، بازی و سرگرمی، سفره آرایی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) در قالب قصه گویی و... خواهد بود.
اعضای پسر ؛ همسفر با آفتاب
اعضای پسر مراکز کانون استان قم هم زمان با دهم شهریورماه؛ روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه، در یک گردش نیم روزی، پس از طی مسیر ورود حضرت معصومه (س) به قم و بازدید از اماکن مقدسه هم چون مدرسه رضویه ( قدمگاه امام رضا (ع) درسفر به مرو و عبورشان از شهر قم ، امام زاده چهل اختران ( زیار تگاه موسی مبرقع فرزند امام جواد (ع) ، وتعداد40 نفراز همراهان حضرت معصومه (ع) )، بیت النور ( محل اقامت حضرت معصومه ( س ) ) و باغ موسی بن خزرج (حرم مطهر ) از محبان اهل بیت (ع) ، نماز ظهر و عصر خود را در حرم مطهر بانوی کرامت اقامه خواهند کرد.
ویژه برنامه های مراکز کانون استان قم
مرکز شماره یک و نه کانون استان قم به صورت مشترک ویژه برنامه ای را تحت عنوان «خواهر خورشید» برگزار خواهند کرد که شامل اجرای سرود، مسابقه، قصه گویی و معرفی شخصیت خواهد بود.
مراکز شماره 2 و 7 نیز با اجرای برنامه های متنوعی با عنوان « مهر و ماه» ضمن معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) وامام رضا (ع) به صورت دیواری، کتاب های «فاطمیون» و «مهمان طوس» را برای اعضای خود معرفی و پیرامون مضمون این کتاب ها فعالیت هایی را به اجرا در می آورند.
هم چنین در یکی از روزهای این دهه اعضای دختر کودک و نوجوان مراکز 2 و 7 ضمن بازدید از بیت النور ؛ محل اقامت حضرت معصومه (س) ، و موزه ی آستانه ی مقدسه به زیارت حرم بانوی کرامت نیز مشرف می شوند.
« از کریم تا کریمه» عنوان کارگاه های هنری مرکز شماره 3 کانون استان قم است که در آن اعضای کودک و نوجوان با موضوعاتی چون ولادت حضرت معصومه (س)، سفر ایشان به قم ، نماز باران ، مناظره امام رضا (ع) با دانشمندان و آخرین وداع حضرت با مردم مدینه نقاشی هایی را با تکنیک های مختلف خلق می کنند.
کودکان و نوجوانان عضو مرکز شماره ی 4 نیز، «زیر سایه ی بهار» همراه با والدین خود در جشنی با همین عنوان شرکت می کنند.
معرفی شخصیت، معرفی اماکن (مدرسه رضویه قدمگاه امام رضا (ع) و بیت النور) ، اجرای سرود و نمایش خلاق از جمله برنامه های اجرایی در جشن «زیر سایه ی بهار » خواهد بود.
اردوی «خاتون سرزمین مهر» اردویی یک روزه است که با شرکت اعضای فعال و کتاب خوان مرکز فرهنگی هنری شماره 5 در یکی از روزهای دهه کرامت برگزار خواهد شد.
زیارت مرقد سکینه خاتون خواهر حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل معرفی شخصیت و کاردستی با مواد موجود در طبیعت از جمله برنامه های اجرایی در این اردو است.
در عین حال اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 6 کانون استان قم نیز علاوه بر اجرای فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی مرتبط با این ایام، طی ویژه برنامه ای با عنوان «قصه های حرم» داستان وخاطرات خود را از حرم مطهر امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان می نویسند و سپس بر اساس دست نوشته های خود نقاشی می کشند و انیمیشن و کاردستی می سازند.
هم چنین اعضای نوجوان مرکز شماره 8 استان قم نیز با تشکیل 8 گروه نشریه دیواری و آماده سازی نشریات با موضوعات معرفی ایام و وقایع (دهه کرامت) ، معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) با شخصیت این دو بزرگوار آشنا شده و در پایان دهه ی کرامت نمایشگاهی از این نشریات را با عنوان «طلوع مهر» در مرکز خود بر پا خواهند کرد.
ویژه برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم هم زمان با آغاز ایام دهه ی کرامت به مدت ده روز، در مراکز فرهنگی هنری کانون و در قالب های مختلف به اجرا در خواهد آمد.