برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی تلاش کنیم

معرفی 4 کتاب آسمانی قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج‌الفصاحه به کودکان و نوجوانان، فرهنگ و اخلاق قرآنی را در سطح جامعه ترویج می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خرسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در آیین پایانی دومین جشنواره استانی باغ‌های آسمانی که با محوریت 4 کتاب قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه در کانون شماره 2 بیرجند برگزار شد، گفت: قرآن کتاب دین اسلام وحرف‌های خداوند رحمان و رحیم است که تلاوت قرآن و بهره‌گیری از آیات الهی انسان را به خداوند نزدیک‌تر می‌کند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی ، نهج البلاغه را پس از قرآن یکی از کتاب‌های ارزشمندی دانست که به ابعاد وجودی یک انسان کامل توجه دارد و تصریح کرد: از نگاه انسانی و مسلمانی ما وظیفه داریم کودکان و نوجوانان را با زیبایی های کتاب نهج البلاغه آشنا کنیم و بخش‌هایی از این کتاب را با ساده سازی سخن، به آنان معرفی کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: صحیفه سجادیه حرف‌های دعاگونه و مجموعه‌ای از مناجات‌های امام سجاد (ع) است که سرشار از نکته‌های تربیتی و اخلاقی است و خوانش این راز و نیازهای عارفانه انسان را به تکامل می‌رساند.
صمدی از نهج‌الفصاحه به عنوان یکی از کتاب‌های مظلوم فرهنگ دینی مسلمانان یاد کرد و گفت: این کتاب مجموعه‌ای از حرف‌های ساده پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است که با تشبیه‌های زیبایی بیان شده است و ما امیدواریم تعداد این 4 کتاب مقدس یعنی ( قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه ) در مراکز فرهنگی هنری کانون افزایش یافته و با قرار گرفتن در یک فضای اختصاصی بیشتر مورد توجه اعضا قرار گیرد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بهره‌گیری از این کتاب‌ها موجب رشد مقام انسانی، اجتماعی و مذهبی کودکان و نوجوانان می‌شود تأکید کرد: مربیان با معرفی ارزش‌های والای این 4 کتاب بزرگ، زمینه  ارتباط معنوی کودکان و نوجوانان را با ائمه معصومین فراهم کنند.
وی بخشی از سخنانش را به قدردانی از مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند که مسوولیت برگزاری این جشنواره استانی را برای دومین بار به عهده گرفتند، اختصاص داد و گفت:  این جشنواره  زمینه‌ی انس  و درک کودکان و نوجوانان را با  قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه فراهم کرد و این بسیار ارزشمند است.
 هم‌چنین معصومه کاظمی به عنوان مربی مسوول شماره 2 بیرجند و دبیر دومین جشنواره استانی باغ‌های آسمانی در این مراسم توضیح داد: دومین جشنواره استانی باغ‌های آسمانی با ارسال فراخوان به مراکز فرهنگی هنری سطح استان از خرداد ماه 93 مربیان و اعضا را به شرکت در این جشنواره در بخش‌های نقاشی، سفال، خوش‌نویسی و عکاسی دعوت کرد.
کاظمی تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را قریب به 387 اثر عنوان کرد که از این مجموع 85 اثر نقاشی، 45 اثر سفال، 97 اثر ادبی، 160 اثر خوش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی و 30 اثر مربوط به بخش عکاسی بود که پس از داوری 32 اثر به عنوان برگزیده و 30 اثر شایسته تقدیر معرفی شد.
 دبیر دومین جشنواره استانی باغ‌های آسمانی اضافه کرد: هم‌زمان با آیین پایانی این جشنواره نمایشگاهی از آثار اعضای مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند، نهبندان، قاین، بشرویه و فردوس که در جشنواره شرکت کرده بودند به مدت یک هفته برگزارشده است.
 اجرای سرود امام رضا (ع)  توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند، خوانش آثار ادبی برگزیده، خوانش یکی از سروده‌های احمد رضا نوروزی عضو نوجوان مرکز در وصف زیارت امام رضا (ع) توسط خودش که بسیار مورد تشویق حاضران قرار گرفت، حمل نمادین 4 کتاب مقدس مسلمانان قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نهج‌الفصاحه توسط اعضا و پخش فیلم پویا نمایی " شتر مقدس " کاری از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند،  تواشیح، پخش کلیپی از روند برگزاری این جشنواره، اهدای جوایز و لوح تقدیر به نفرات برتر و شایسته تقدیر از جمله برنامه‌های آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی باغ‌های آسمانی بود که در هفتمین روز از دهه کرامت و 12 شهریور 93 در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند برگزار شد.
این جشنواره با افتتاح نمایشگاه آثار اعضای شرکت کننده  به کار خود پایان داد.
قرار است نمایشگاه دومین جشنواره استانی باغ‌های آسمانی تا 20 شهریور 93 از 8 صبح الی 17 عصر پذیرای  حضورعلاقه‌مندان باشد.