اردو مهارت‌های زندگی اجتماعی نوجوانان را تقویت می‌کند

نقی علیزاده خطیبانی مدیر کل کانون پرورش فکری استان گیلان ترویج سبک زندگی ایرانی‌اسلامی و تقویت مهارت‌های زندگی اجتماعی،حس مسوولیت‌پذیری، هم‌دلی، همکاری را از جمله اهداف اردوی فرااستانی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان مدیر کل کانون و مدیر اجرایی اردو در آیین افتتاح اردو ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام، اردو را تمرین زندگی مستقل دانست و آشنایی با آداب دینی، تقویت مهارت‌های زندگی اجتماعی، مدیریت زمان را از دیگر اهداف اردو برشمرد.
مدیر اجرایی اردو در این آیین خطاب به نوجوانان یادآور شد: انتخاب دوست در دین مبین اسلام سفارش فراوان شده است و اردو فرصت مناسبی است تا دوستان خوبی برای خود برگزینید و علاوه‌بر آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم شهرهای مختلف استان گیلان، لحظه‌های خوش و پرخاطره‌ای را برای خود ثبت کنید.
علیزاده از اعضای فعال کانون خواست تا ضمن شرکت فعال در برنامه‌های اردو و استفاده از تجارب ارزشمند مربیان با دوستی و هم‌دلی، رعایت نظم و انضباط  و وقت‌شناسی از این فرصت استفاده مطلوب نمایند.
در ادامه از تلاش و زحمات کارشناسان، مربیان کانون و کارشناسان محیط زیست در این آیین قدردانی کرد.
اجرای نماهنگی با عنوان"آب سخت‌تر است یا سنگ"، دکلمه خوش‌آمدگویی توسط یکی از اعضای نوجوان، سرود اردو و ذکر صلوات از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
اعضای نوجوان کانون در این اردوی فرهنگی و علمی با شرکت در فعالیت های متنوع کارگاهی زیست محیطی، گردش در طبیعت، نجوم، رصد شبانه، نماز جماعت و مسابقه قرآنی، کارگاه خواندن از منظر پرورش تفکر، کاردستی، نشست تربیتی، بازی های بومی محلی، ورزش و جنگ شبانه مهارت‌های زندگی اجتماعی خود را تقویت می‌کنند.
اردوی فرااستانی کانون با حضور 62 عضو نوجوان دختر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از 16 تا 19 شهریور در اردوگاه دلگشا در حال برگزاری است.