کد خبر: 234497
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
بازدید 2794
جشن کودکان شهر باران در روز جهانی کودک

جشن بزرگ روز جهانی کودک با حضور مدیر کل کانون، مسوولان و بیش از 300 کودک در سالن سینمای مجتمع کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان نقی علیزاده مدیر کل کانون با تبریک روز جهانی کودک توجه به حقوق کودکان و سرمایه‌گذاری برای آنان را برای رشد و پیشرفت جامعه ضروری برشمرد.
علیزاده افزود: امروزه عوامل مختلفی در دنیای مدرن بر تعلیم و تربیت کودکان تاثیرگذارند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نهادهای فرهنگی موثر در جامعه به شمار می‌آید که در پرورش و تربیت کودکان نقش بسزایی دارد.
وی در سخنان خود به تاثیرات رسانه و فناوری روز اشاره و استفاده از آن را هم فرصت و هم تهدید دانست که اگر با علم و آگاهی به‌کار گرفته شود به فرصت تبدیل خواهد شد.
مدیر کل کانون همچنین در خصوص نمایشگاه جشنواره سلام خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در 31 مرکز فرهنگی هنری استان در قالب فعالیت‌های مختلف توسط مربیان پرتلاش کانون اجرا شد تا سلام شعار رسمی مسلمانان و ایرانیان برای همیشه ماندگار بماند.
فرشته مشکبیدحقیقی مربی کانون و محمد تجدد معروف به عمو خندان دو مجری هنرمند جشن بودند که لحظه‌های خوشی را برای شرکت‌کنندگان رقم زدند. عضو فعال مرکز فرهنگی هنری سیاهکل با دکلمه سلام به مهمانان خوش‌آمد گفت و گروه هنری کانون به اجرای نمایش آیینی برگفته از آیین بومی کاشت برنج پرداختند.
احمد خدادوست شاعر مهربان کودکان با شعرخوانی در این جشن این روز را به تمامی کودکان تبریک گفت،کودکان هنرمند نیز سرود بچه‌های ایران و سلام را با موسیقی (ساز فلوت) اجرا کردند.
همچنین کودکان موفق عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در قالب نماهنگی معرفی شدند.
در ادامه جعفریان رییس اداره آزمایشگاه استاندارد با ارایه توضیحاتی کودکان را با نقش استاندارد در سلامتی و ایمنی کودکان بیشتر آشنا کرد.
در پایان بیانیه‌ی روز جهانی کودک که شامل بخش‌هایی از حقوق کودکان بود، توسط عضو کودک فعال مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت خوانده شد.
نمایشگاه جشنواره سلام در روز جهانی کودک با حضور مسوولان در مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت افتتاح و تا 21 مهر در هفته ملی کودک پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاست.