اهمیت فعالیت اعضای مرکز فراگیر در کنار دیگر اعضای کانون

اولین جلسه دوره آموزشی ویژه مربیان مرکز فراگیر هم زمان با روز معلولین در مرکز شماره 1 و با حضور مدیر کل کانون استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، اولین جلسه دوره آموزشی" آشنایی با ویژگی های کودکان با نیازهای خاص" همزمان با روز معلولین برگزار شد. این دوره به مدت 32 ساعت و در 8 جلسه برنامه ریزی و با حضور مربیان مرکز فراگیر آغاز شد.
مدیر کل کانون در این جلسه با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای سطح کیفی مربیان این مرکز و با اشاره به ارسال آیین نامه اجرایی از سوی معاونت فرهنگی کانون خاطرنشان کرد: مرکز فراگیر محیطی مناسب برای کودکان و نوجوانان کم بینا،نابینا،ناشنوا و ناتوان جسمی و حرکتی می باشد که با پرورش استعدادهای مختلف بتوانند در کنار دیگر فرزندان از ظرفیت های خود کمال بهره برداری را داشته باشتند.
عسگری فر با اشاره به استقبال خانواده ها از فعالیت های مرکز فراگیر ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با راه اندازی این مرکز به ترویج این موضوع کمک می کند که کودکان و نوجوانانی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند همراه با همسالان خود رشد کرده و در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت های گروهی مشغول شوند.
هم چنین به مناسبت 12 آذر روز معلولین مرکز فرهنگی هنری ملک شهر با برگزاری ویژه برنامه ای تحت عنوان آبی لبخند پذیرای اعضای فراگیر مرکز شد.
اعضای مرکز فراگیر نیز در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله قرائت دکلمه،اجرای مشاعره و ... را برای دیگر اعضای مرکز ملک شهر اجرا کردند.
شایان ذکر است اولین مرکز فراگیر کانون استان(ویژه کودکان با نیازهای خاص) در دهه مبارک فجر سال گذشته با حضور مسوولین استانی افتتاح شد.
در این مرکز تجهیزات ویژه مانند کتاب هایی با خط برجسته و لمسی،لوح های فشرده گویا و ...تدارک دیده شده است و مربیان نیز برای آموزش کودکان و نوجوانان دوره های ویژه ای را سپری کرده اند.