راه‌اندازی دفتری جدید با عنوان فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری در کانون

سرپرستی دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حکم مدیرعامل کانون به «مهدیار نوید ادهم» سپرده شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دفتر در ساختار جدید کانون ایجاد شده است و زیر نظر مستقیم مدیرعامل فعالیت می‌کند.
پیش از این واحد انفورماتیک به عنوان زیر مجموعه معاونت توسعه منابع و نیروی انسانی بخشی از این مسوولیت‌ها را بر عهده داشت.
این در حالی است که علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون با صدور حکمی «مهدیار نوید ادهم» را به عنوان سرپرست دفتری منصوب کرده است که به زودی راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل کانون در این حکم از وی خواسته است با مشارکت و هم‌فکری شورای فن‌آوری اطلاعات و فضای مجازی در راه‌اندازی این دفتر و برنامه‌ریزی برای تحقق طرح جامع فن‌آوری اطلاعات کانون اهتمام ورزد.
نوید ادهم متولد 1359 در تهران و دارای مدرک کارشناسی مهندسی اکتشاف معدن است اما در سوابق آموزشی و اجرایی خود تدریس دوره‌های آموزش رایانه در ادارات و نهادهای مختلف و مدیریت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌ها و موسسه‌های مختلفی را بر عهده داشته است.
همکاری با وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات سردبیری و مدیریت شبکه ملی مدارس ایران – رشد، سردبیری وب سایت حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی، طراحی و راه‌اندازی سامانه اینترنتی دانش‌نامه هوا فضا برای شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور، مدیریت راهبردی پرتال‌های اداره کل وب پخش صدا و سیما و طراحی مدل و الگوی ارزیابی و نظارت بر وب سایت‌های اینترنتی این سازمان را بر عهده داشته است.
عضویت در شورای سیاست‌گذاری چندین پرتال اینترنتی در حوزه‌ِ فعالیت‌های فرهنگی، هنری و کودک و نوجوان بخش دیگری از سوابق اجرایی این مدیر جوان را به خود اختصاص داده است.
از وظایف اصلی دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری در سازمان‌نمای جدید کانون می‌توان به پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری از سیستم‌های در دست اجرا و روزآمدسازی سیستم‌های رایانه‌ای موجود در کانون، نظارت بر فعالیت‌های نرم‌افزاری، روزآمدسازی سایت‌ها، اظهار نظر درباره‌ی قراردادهای منعقده با شرکت‌های خصوصی در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری، در عین حال اجرای دستور‌العمل‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در زمینه تحول اداری و ارایه خدمات مناسب در تمامی واحدها، استفاده از تجربه‌ها دستگاه‌های دولتی و خصوصی جهت ارایه خدمات مناسب به ارباب رجوع و ایجاد زمینه‌های مناسب تکریم ارباب رجوع و کوتاه کردن روش‌ها اشاره کرد.