کودکان و نوجوانان خرمشهری داستان‌های مذهبی را تصویرسازی می‌کنند

کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک خرمشهر با حضور در کارگاه هنری این مرکز داستان‌های مذهبی را تصویرسازی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، امل علویان مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک خرمشهر با اعلام این خبر گفت:این برنامه در راستای تشویق دانش آموزان دختر و پسر به کتاب‌خوانی در این مرکز برگزار می‌شود و مربیان با معرفی کتاب‌ها مذهبی و قصه‌های قرآنی بچه‌ها را به تصویرسازی داستان‌های این کتاب‌ها تشویق می‌کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: در این فعالیت بچه‌ها ضمن آشنایی با کتاب‌های مختلف مذهبی با بهره‌گیری از ذوق هنری و حس زیبائی‌شناختی، باحوصله ، دقت ، تمرکز و ضمن داشتن رغبت، به ساخت و خلق اثر هنری می‌پردازند.
علویان آشنا کردن اعضا با کتاب‌های مفید و مناسب ، هدایت اعضا به یک سیر مطالعاتی صحیح و بر اساس استعداد و علاقه آن‌ها ،ایجاد انگیزه و ترغیب اعضا به مطالعه و آشنا کردن اعضا با کتاب‌های جدید را ازجمله اهداف برگزاری این برنامه در بخش معرفی کتاب عنوان کرد و تأکید کرد: در بخش فعالیت هنری و تصویری سازی نیز به پرورش حس زیبائی شناسی،تقویت خوب دیدن و درک بهتر پدیده‌های محیط،پرورش قدرت تجسم و تخیل، از بین بردن روحیه مصرفی صرف، پرورش مهارت دقت، نظم و ظریف‌کاری،پی بردن اعضاء به توانائی‌های خود،ایجاد مشغولیت سالم و احساس آرامش در بین اعضاء توجه شده است.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان خرمشهر، 4 مرکز دارد و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند.
مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.