کد خبر: 246837
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
بازدید 1559
دومین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، دومین نشست کارگروه تخصصی جهت بررسی پیشنهاد‌ها و نحوه‌ی اجرایی شدن فعالیت‌های استانی در اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، دراین نشست که 12 اداره کل و سازمان فعال درحوزه ی کودک حضور داشتند، پیشنهاد‌ها و نحوه‌ی اجریی شدن برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
در آغاز این جلسه، علی پورحسن مدیر کل کانون استان گیلان ضمن تبریک سی و پنجمین سال‌گشت هفته‌ی دفاع مقدس هم‌چنین آرزوی رحمت الهی برای شهدای حادثه‌ی منا، از اهمیت پرداختن به فعالیت‌های کودک محور سخن گفت و تصریح کرد: پرداختن به کودک منحصر به محدوده‌ی زمانی مشخصی نیست و این توجه در تمامی ایام و از جانب همه‌ی اقشار جامعه بایستی وجود داشته باشد.
 وی در ادامه به رسالت کانون در کشف و پرورش استعداد‌های کودکان ونوجوانان اشاره کرد و پیشینه‌ی ارزشمند هم‌چنین کارکنان توانمند کانون پرورش فکری را از پشتوانه‌های این نهاد‌فرهنگی خواند.
مدیر کل کانون گیلان با بیان اینکه تعامل و همکاری با نهاد‌ها وسازمان‌های همسو از اولویت‌هاست اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی کانون در سایه‌هم اندیشی با سایر دستگا‌ها می تواند به بهترین شکل برنامه‌ریزی و اجرا شود و کانون پرورش فکری از برنامه‌های کودک محور که با هدف ارتقای ‌سطح توانایی‌های فرزندان ایران اسلامی ارایه شود استقبال می کند.
علی وارسته بهدانی معاون فرماندار شهر رشت نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری ابراز امیدواری کرد که این نگاه در میان مسوولان کشور تسری یابد.
وارسته بهدانی در ادامه از رسالت‌ کانون برای کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان سخن گفت و بر حمایت فرمانداری رشت از کانون و برنامه‌های کانونی تاکید کرد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهر داری نیز به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و استفاده از ظرفیت‌های متقابل را موجب ارایه‌ی مطلوب‌تر فعالیت‌ها و ارتقای سطح برنامه‌هادانست.
علیرضا قانع با بیان اینکه گام برداشتن در جهت گسترش فضا‌های فرهنگی ورزشی ‌هم‌چنین مشارکت با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف از اهداف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت می باشد از تعامل با کانون در جهت برگزاری برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک استقبال کرد.
در همین راستا اسفندیار ضیائی، معاون فرهنگی کانون استان با قدردانی از مدیر کل کانون پرورش فکری جهت فراهم آوردن فرصت ‌مشارکت افزون‌تر با دستگاه‌های استانی ابراز داشت: نقش کودک بسیار پررنگ است و اگر بخواهیم جامعه‌ای شاد و پویا داشته‌باشیم آموزش کودکان بایستی مد نظر قرار گیرد.
برهمین اساس نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های حاضر در نشست، ضمن استقبال از مشارکت در ویژه برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک که با محوریت کانون پرورش فکری اجرا می شود، برنامه‌ها و زمان بندی اجرای فعالیت‌های خود را اعلام کردند.
ارایه‌ی راهکار در جهت گسترش دامنه‌ی فعالیت‌ها و فراهم آوردن بستری مناسب برای حضور تعداد بیشتر کودکان در برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از دیگر بخش‌های نشست به شمار می رفت و در همین راستا  مقرر شد که دستگاه‌های مختلف در قالب نشست‌های دو جانبه‌ زمینه‌‌ ی همکاری‌های مشترک را مورد بحث و گفتگو قرار دهند.
گفتنی است در این نشست که چهارم مهر ماه 1394 صورت گرفت، نمایندگانی از فرمانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، صدا و سیما، فرماندهی انتظامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی، اداره کل کمیته‌ی امداد امام خمینی، معاونت بهداشتی گیلان، سازمان حفاظت از محیط زیست و اداره‌ی کل استاندارد حضور داشتند.
شایان ذکر است برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک با شعار « دنیا با لبخند کودکان زیباست» از 15 تا 21 مهر ماه سال جاری برگزار می شود.