ارایه راه‌کارهایی برای سهولت ترخیص اسباب‌بازی‌ها در گمرک‌ها

بررسی و ارایه‌ی راه‌کار‌های صحیح برای رفع برخی مسایل ترخیص‌کاران کالاهای اسباب‌بازی موضوع نشست دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی‎ و ناظر و مدیرکل گمرک استان بوشهر بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این نشست محمدحسین فرجو دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی‎ها با اشاره به اهمیت و حساسیت مباحث کودک و نوجوان به‌ویژه حوزه‌ی اسباب‌بازی گفت: اسباب‌بازی محور شادی و لذت کودکان در دنیا است.
وی افزود: واحد نظارت بر اسباب‌بازی‎ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آن‌جا که در حوزه آموزش، مجوز تولید، ثبت، ترخیص و... فعالیت دارد تلاش می‌کند با ایجاد شرایطی مناسب و خوب برای کودکان زمینه‌ی لازم برای بهره‌گیری صحیح از این ابزار آموزشی را برای آن‌ها فراهم کند.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی، استان بوشهر را از نظر حجم و فعالیت کاری در این حوزه بسیار با اهمیت دانست و خواستار نظارت بیشتر بر ورود قاچاق این کالا شد.
فرجو، با اشاره به راه‌اندازی شرکت «ناظران دقیق» به عنوان نمونه‌بردار و مسوول رسیدگی و تسریع در روند پرونده‌های مراجعان ابراز امیدواری کرد این موضوع با حساسیت بیشتری پیگیری شود تا شاهد عملکردی یکپارچه در حوزه ترخیص کالاهای حوزه اسباب بازی کودکان باشیم.
وی هم چنین یادآور شد با توجه به محوریت مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب بازی‎ها، توجه بیشتر به رضایت مراجعان و تعامل و همکاری با سایر نهادها می‌تواند در رسیدن به اهداف مورد نظر تاثیر به‌سزایی داشته باشد.
وی سرعت‌بخشی به دریافت کد رهگیری کالا، تسهیل در امر نمونه‌برداری، تایین نیروی انسانی واحد صدور مجوز برای اسباب بازی و نیز برطرف شدن نقاط ضعف شرکت بازرسی «ناظران دقیق» را  از برنامه‌های پیش‌رو در این حوزه عنوان کرد.
در این دیدار هم‌چنین احمد پورحیدر ناظر و مدیر‌کل گمرک استان بوشهر، نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد گمرک این استان در حوزه واردات اسباب بازی گفت: با توجه به حجم کاری و حساسیت این حوزه به نظر می‌رسد باید از نیروی انسانی بیشتری استفاده شود.
همچنین در ادامه این نشست که با حضور کارشناسان واحد صدور مجوز و مدیران شرکت ‌«ناظران دقیق» در برگزار شد زهره عالی‌نسب مدیرکل کانون بوشهر نیز با اشاره به  اهمیت اسباب‌بازی و سرگرمی برای کودکان، این ابزار آموزشی را نشانه فرهنگ، آداب و رسوم و اعتقادات هر قوم دانست و افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد تنوع در تولید اسباب‌بازی و خلق بازار برای آن باید در هر جامعه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.