تولید سی قصه صوتی در کانون آذربایجان‌غربی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان 30کتاب ازانشارات کانون را به قصه‌های صوتی تبدیل می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر، تولید محتوا برای فضای مجازی، امکان استفاده از کتاب‌های کانون برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه(نابینا) و معرفی کتاب‌های کانون به خانواده‌ها و افکار عمومی را از اهداف این طرح دانست.
وی افزود: از آن‌جا که فعالیت کودکان با نیازهای ویژه جسمی(نابینا، ناشنوا و...) در کنار دیگر کودکان از اهداف کانون است بنابراین این نوع از تولیدات ارتباط این دست از کودکان را با کانون و کتاب‌های آن تسهیل می‌کند.
زاهدی با تاکید بر این‌که کتاب‌های کانون باید به هر شکل و از هر مسیر ممکن در اختیار کودکان و یا خانواده‌های آن‌ها باشد گفت: این کار گام اول کانون استان برای تولید محتوا در فضا مجازی است و سعی خواهیم کرد که به شیوه‌های مختلف مانند تولید انیمیشن‌های کوتاه و یا موسیقی‌های کودکانه ادامه یابد.
بر همین اساس خانواده‌ها می‌توانند با عضویت در کانال تلگرامی اداره کل کانون استان به آدرس @kanoonparvareshazargharbi هر جمعه یک قصه‌ را با عنوان قصه عصر جمعه از این کانال دریافت کنند.
این قصه‌ها که توسط سمیه رادمنش مربی کارگاه‌های ترمی نمایش خلاق و نمایش عروسکی کانون مجتمع ارومیه و مجری رادیویی قصه‌گویی می‌شود برای گروه‌های سنی"ب" و "ج" به دو زبان فارسی و ترکی منتشر خواهد شد.
این برنامه که با همکاری مشترک معاونت فرهنگی و روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اجرا می‌شود از 21 خرداد 95 مصادف با اولین جمعه ماه مبارک آغاز و به مدت 30 هفته ادامه خواهد داشت.