کم‌توجهی به کودکان، ظلم در حق آیندگان

استاندار لرستان معتقد است کم‌توجهی به مسایل کودکان ونوجوانان اجحاف در حق آیندگان است و باید همه به گسترش امکانات برای آنان کمک کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هوشنگ بازوند در دفتر کار خود در خرم‌آباد با مدیرعامل کانون ملاقات کرد و به علیرضاحاجیان‌زاده گفت: اعتقاد داریم کار کانون اصولی و ریشه‌ای است و از بنیان‌های کار فرهنگی به‌شمار می‌رود و اگر خوب به آن توجه کنیم باعث خیر و صلاح کشور خواهد شد.
وی اضافه کرد برای کمک به کانون باید ظرفیت‌ها را به کار بگیریم چرا که خواسته‌های کانون خواسته‌ی جامعه است و کار بر روی نسل کودکان و نوجوانان از حساسیت برخوردار است.
استاندار لرستان تصریح کرد آینده کشور به دست همین نسل ساخته می‌شود و اگر شالوده کار به درستی شکل بگیرد به نفع کشور خواهد بود.
بازوند از پیشنهاد مدیرعامل کانون برای حضور نمایندگان کانون در شوراهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی مانند شورای فرهنگ عمومی، شورای آموزش و پرورش، شورای امور اجتماعی و شورای سلامت استان استقبال کرد و خواستار پیگیری مدیرکل کانون استان در این زمینه شد.
وی همچنین بر اهمیت توجه کانون به فضای مجازی و ضرورت پرداختن به آن تاکید کرد.
مدیرعامل کانون نیز در این ملاقات با اشاره به سابقه 51 ساله کانون در عرصه فرهنگ و هنر کشور تاکید کرد به نسبتی که از گسترش فعالیت‌های کانون حمایت شود اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد.
علیرضا حاجیان‌زاده تاکید کرد مسوولان نظام جمهوری اسلامی و در راس آن‌ها مقام معظم رهبری به کانون توجه و عنایت ویژه‌ای دارند و همراهی دیگر مسوولان و دستگاه‌ها باعث به‌کارگیری بهتر این ظرفیت‌ها خواهد شد.
وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار لرستان از کانون، خواستار ادامه این حمایت‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ساخت مراکز کانون شد.
مدیرعامل کانون گسترش همکاری با آموزش و پرورش به منظور بهره‌مندی بیشتر دانش‌آموزان از فعالیت‌ها و تولیدات کانون، توسعه مراکز سیار روستایی، افزایش مراکز عرضه فروش محصولات و راه‌اندازی مراکز فراگیر برای بهره‌مند شدن کودکان دارای نیازهای ویژه از خدمات کانون را از مهم‌ترین سیاست‌های کانون برشمرد.
حاجیان‌زاده راه‌اندازی پرتال کودک، تولید بیشتر کتاب‌های الکترونیک و ساخت برنامه‌های کاربردی لوح‌های رایانه‌ای(اپلیکیشن) را از برنامه‌هایی دانست که کانون برای حضور بیشتر در فضاهای مجازی طراحی کرده است.
محمد جواد محمدی مدیرکل کانون استان لرستان نیز در این ملاقات توضیح داد که کانون در حال ساخت 5 مرکز جدید در سطح استان است و خوشبختانه اعتبارات عمرانی ما امسال از 45 میلیون تومان به 135میلیون تومان افزایش یافته است.
او گفت که نامه‌ای برای استاندار لرستان ارسال کرده تا همه دستگاه‌های دولتی برای خرید محصولات فرهنگی و کتاب از ظرفیت‌ها و امکانات کانون بیشتر استفاده کنند.