کد خبر: 261076
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
بازدید 1662
ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک درمراکز کانون گیلان

برنامه‌های هفته ملی کودک مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هم‌زمان با ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام و با عنوان« کودکان تشنه‌اند» درحال‌برگزاری است.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان،  هفته‌ی ملی کودک فرصت ارزش‌مندی است تا درسایه‌ی برنامه‌ریزی و هم‌گرایی تمامی دستگاه‌های فعال درحوزه‌ی کودک و نوجوان بیش‌از پیش به ویژگی‌ها و نیاز‌های کودکان امروز پرداخته و با ایجاد بستر‌های مناسب زمینه‌ی ارتقای قابلیت‌های کودکان ونوجوانان فراهم‌شود.
هم‌زمانی هفته‌ی ملی کودک با ایام سوگواری سرورو سالار شهیدان نیز گستره‌ی افزون‌تری برای ارایه‌ی فعالیت‌های هدف‌مند فراهم کرد تا ضمن فرهنگ‌سازی و ترسیم افق‌های روشن برای آینده‌سازان کشور، ویژه‌برنامه‌هایی نیز برای آشنایی کودک امروز با مفاهیم ارزش‌مندی چون ایثار، شجاعت، مقاومت و شهادت به مرحله‌ی اجرا‌گذاشته شود.
ازاین رو فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان افزون بر توجه  به برنامه‌های استانی، درمراکز فرهنگی هنری نیز با همراهی دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال درحوزه کودک برنامه‌ریزی و استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها روبروشد و در این مسیر مربیان مراکز فرهنگی با اجرای فعالیت‌های هدف‌مند به معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه پرداختند .
نهادینه‌کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز واقعه‌ی عاشورا، آشنایی با شهدای کودک قیام حسینی و ارتقای دانش و اگاهی فعالان حوزه ی کودک از دیگر اهداف مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بود که به‌عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه‌ی کودک ونوجوان به‌فعالیت‌می پردازند.
مرکز فرهنگی هنری منجیل
کانون منجیل در نخستین روز از هفته‌ی ملی کودک با برپایی نمایشگاهی ازآثارفرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی اعضا و مربیان، هم‌چنین برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع «کودک امروز و خانواده» میزبان کودکان و نوجوانان بود. 
درهمین راستا اعضای مرکز فرهنگی هنری منجیل به اجرای قصه‌گویی، سینه‌زنی و مداحی پرداختند و درادامه با فعالیت‌ معرفی شخصیت، شعر‌خوانی و معرفی کتاب  مربیان کانون همراه‌شدند.
مرکز فرهنگی هنری رودبار
هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک و ایام ماه محرم و به منظور هم‌نوایی با کودکان کربلا، همایش مداحان کودک کانون با همراهی فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان رودباربرگزار شد.
طی این ویژه‌برنامه، اسماعیل میرغضنفری فرماندارشهرستان رودبارپیرامون نقش و اهمیت حماسه‌ی حسینی در پاس‌داشت ارزش‌های دین مبین اسلام برای کودکان سخن‌گفت و در همین راستا نیز اعضای کانون به خوانش دل‌نوشته‌هایی با موضوع شهدای کربلا و هم‌چنین شهیدان مدافع‌حرم پرداختند.
پرده‌خوانی وقایع که توسط عضو پیشین‌کانون‌صورت‌گرفت، سینه‌زنی و مداحی کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی هنری رودبارازدیگربرنامه‌های این مرکز درهفته ‌ی ملی کودک به‌شمار‌می رفت.
مرکز فرهنگی هنری املش
کانون پرورش فکری املش نیز ویژه برنامه های هفته‌ی ملی کودک را با عنوان« آواهای عاشورایی کودکان» و درسایه‌ی  همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال درحوزه کودک و نوجوان برنامه‌ریزی و اجرا کرد.
بنابراین گزارش برنامه‌های این مرکز با همراهی 60 عضو مهد‌کودک شهرستان از گلزارشهدای گمنام املش وبا اهدای احترام به شهیدان، پخش نماهنگ و مداحی آغاز شد.
برپایی کارگاه‌های آموزشی که با همراهی و حضور کارشناسان آموزش و پرورش، بهزیستی، سازمان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی صورت‌گرفت ازجمله‌ برنامه‌های این مرکز درهفته‌ی ملی کودک محسوب‌می شد و درهمین راستا کودکان و نوجوانان عضو کانون املش درکارگاه آموزشی « تغذیه سالم » که با حضور کارشناسان اداره بهداشت‌ برگزار‌شد حضوریافتند.
معاینه پزشکی  اعضای کانون پرورش فکری  نیز ازدیگر فعالیت‌های مشترک کانون وسبکه بهداشت املش درهفته‌ی ملی کودک بود.
مرکزفرهنگی هنری کوچصفهان
مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان نیز به‌منظور آشنایی افزون‌تر خانواده‌ها با نیاز‌های کودک امروز و پرورش حس‌دینی کودکان و نوجوانان، ویژه برنامه‌های خودرا با عنوان «کودکان تشنه‌اند» برنامه‌ریزی و اجرا‌کرد.                             
آیین گشایش نمایشگاه دست‌آورد‌های اعضا و مربیان با روی‌کرد دینی ازجمله‌ی این برنامه‌ها بود که با حضورصمیانه‌ مسوولان همراه‌شد.     
درهمین راستا اعضای کودک ونوجوان مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان ضمن شرکت‌درکارگاه معرفی شخصیت و آموزش کاردستی به اجرای قصه‌گویی، معرفی کتاب «مثل یاوران حسین » و هم‌چنین خوانش شعر با موضوع‌های دینی و اسلامی پرداختند.
مرکزفرهنگی هنری آستانه اشرفیه
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آستانه اشرفیه هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک و ایام سوگواری سروروسالارشهیدان، امام حسین(ع) با اجرای فعالیت‌های متنوع و هدف‌مند میزبان کودکان، نوجوانان وخانواده هابود.
برهمین اساس برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی همچون قصه‌گویی، شعر‌خوانی و پرده‌خوانی حماسه‌ی کربلا به منظور ارج‌ نهادن به نسل کودک این سرزمین و آشنایی افزون‌ترکودکان و نوجوانان با اهمیت و نقش‌آفرینی قیام حسینی در حفظ و صیانت اسلام ازسوی مربیان به مرحله‌اجراگذاشته‌شد.
درهمین راستاکودکان و نوجوانان عضو کانون و دانش‌آموزان مدارس درکارگاه‌های ادبی، نقاشی، و خوش‌نویسی شرکت‌کردند و با فعالیت‌های معرفی وقایع، شخصیت و سرزمین مربیان کانون همراه‌شدند.
مرکزفرهنگی هنری لنگرود
به‌مناسبت هفته ملی کودک  و هم‌زمانی آن با ایام ماه محرم، ویژه‌برنامه‌ای با حضور بیش از 50 نفرازاعضا و والدین درمرکز فرهنگی هنری لنگرود برگزار‌شد.
دراین ویژه‌برنامه که به منظور توجه‌دادن جامعه به حقوق و نیاز‌های کودک وانتقال ارزش‌ها و باور‌های عاشورایی به کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت، مربیان کانون پرورش فکری به اهمیت حقوق کودک ونقش کودکان درآینده‌ی کشورپرداختند.
خوانش اثر‌ازسوی اعضای برگزیده‌ی کارگاه‌های ادبی و قصه‌گویی عاشورایی عضو نوجوان مرکز ازدیگر‌برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود و درادامه نیز اعضای کودک ونوجوان دل‌نوشته‌های خود را به سیدالشهداء امام حسین علیه‌السلام، اهل بیت و یاران باوفای ایشان تقدیم‌کردند.