کد خبر: 261079
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
بازدید 1315
گرد‌هم‌آیی کودکان حسینی درخیمه‌های عاشورایی

هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک و ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان، کودکان گیلانی درخیمه‌های عاشورایی کانون گرد‌هم آمدند وضمن مداحی و سینه‌زنی با مفاهیم و ارزش‌های عاشورایی بیش‌ازپیش آشناشدند.

 به‌گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، این بار خیمه‌های عاشورایی کانون شاهد حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری، دانش‌آموزان مدارس و خردسالان مهد‌های کودک شهرستان رشت بود.
دراین گرد‌هم‌آیی که به منظور جلب نظر‌خانواده‌ها به حقوق کودک  به عنوان یکی ازاساسی ترین پایه‌های هرجامعه و نهادینه کردن ارزش‌های عاشورایی درآینده‌سازان ایران اسلامی صورت‌گرفت، عضو نوجوانان کانون پرورش فکری  به خوانش اشعار آیینی پرداخت و در همین راستا کودکان و خانواده‌ها با اهمیت بهداشت کودک و نقش آن در آینده‌ی کشور آشنا‌شدند.
حرکت دسته‌های سوگواری ازدیگر برنامه‌های این مراسم محسوب‌می شد و کودکان با مداحی اعضای نوجوان مرکزفرهنگی هنری سیاهکل به‌صورت نمادین در مسیر خیمه‌های عاشورایی کانون درعمارت کلاه فرنگی رشت حرکت‌کردند و به سینه‌زنی پرداختند.
معرفی وقایع عاشورا که از سوی مربیان کانون پرورش فکری انجام‌گرفت، بازدید کودکان و خانواده‌ها از خیمه‌های عاشورایی و شرکت درکارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری ازدیگر برنامه ها بود و درپایان کودکان و نوجوانان بسته‌های فرهنگی خود را از مسوولان هدیه گرفتند.
گفتنی‌است این نمایشگاه با همراهی کانون و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان از 15 تا 19 مهرماه در عمارت کلاه‌فرنگی رشت پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاست و گرد‌هم‌آیی بزرگ عاشورایی کودکان  نیز درسایه‌ی همکاری کانون پرورش فکری، بهزیستی، آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار‌شد.