استاندار کرمان طی پیامی هفته ملی کودک را تبریک گفت

استاندار کرمان در پیامی به مناسبت هفته ملی کودک همزمانی این هفته با دهه اول محرم را فرصتی برای شناخت کودکان حاضر در کربلا دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان کرمان، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه طی ارسال پیامی ضمن تبریک هفته ملی کودک، افزود: امسال همزمان شدن محرم الحرام با هفته ی ملی کودک، راز بزرگی با خودش آورده است؛ رازی به بزرگی کودکان حاضر در عاشورا.
 
متن پیام به شرح ذیل می باشد:
 
                      کودک ذخیره ی ارزشمندی برای هر جامعه است.(مقام معظم رهبری)
 
کودکان و نوجوانان ارزشمند دیار کریمان سلام
مهر بوی شادی می دهد، نسیم خوشِ مهر، همیشه با نشاط است، مهر با صدای زنگ مدرسه، با هیاهوی زیبای دانش و با هوای پاییزی اش از زیبایی ها می سراید.
مهر زیباست و مهربانی از آن زیباتر، کودکان سرچشمه مهر و مهربانی اند و مهر با مهربانی اش از روز جهانی کودک سخن می گوید تا صداقت کودکانه را در وجود خود جستجو کرده و به آرامش و حلاوت زیبای بازی های کودکانه برسیم.
امسال همزمان شدن محرم الحرام با هفته ی ملی کودک، راز بزرگی با خودش آورده است؛ رازی به بزرگی کودکان حاضر در عاشورا. کودکانی که با امامشان به کربلا آمدند و در لحظه لحظه های عاشورا و اسارت ایستادند و امامشان را تنها نگذاشتند تا پیام عاشورا به ما برسد.
پیام عاشورا به ما نشان می دهد که کودکان هم می توانند بزرگترین سفیران فرهنگ و تمدن باشند، کودکان هم با ذهن های خلاق خود می توانند دنیای بزرگترها را متحول کرده و زیبایی های زندگی را به آنها نشان دهند.
به یقین کودکان و نوجوانان با باور دقیق از توانمندی ها و خلاقیت های خود می توانند تحول آفرین باشند و لازمه این کار این است که با همراهی بزرگترها تجربیات و آموزش های مختلف را از دوران کودکی در وجود خود نهادینه کنند تا در بزرگسالی به عنوان یک گنجینه ارزشمند از آن استفاده کنند.
در این مجال هفته ملی کودک را گرامی می دارم و امیدوارم زیباترین سرنوشت در سپهر روزگار برای تک تک فرزندان ایران زمین رقم بخورد.
 

                                                                                                   علیرضا رزم حسینی