رونمایی از کتاب شعر کُردی «هه ناری» در سنندج

مجموعه‌ای از شعرهای کودک به زبان کردی همزمان با هفته‌ی ملی کودک از سوی کانون پرورش فکری و حوزه‌ی هنری استان کردستان منتشر و رونمایی شد.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی کانون، مجموعه‌شعر «هه ناری» در مراسمی ویژه با حضور هنرمندان و مسوولان فرهنگی استان و کودکان و نوجوانان در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج رونمایی شد.
این مجموعه‌شعر کُردی اثری از فردین حقه مینا با تصویرگری مهوش شاه نظری است که در 3 هزار نسخه در 20 صفحه‌ی رنگی از سوی انتشارات صحیفه خرد با حمایت کانون و حوزه‌ی هنری منتشر شده است.
سهیلا شیخی مدیرکل کانون استان کردستان در مراسم رونمایی از این اثر ادبی در سخنانی با تقدیر از همراهی حوزه‌ی هنری در انتشار این مجموعه، گفت کانون آمادگی دارد در جهت تولید آثار متناسب با کودکان و نوجوانان با حوزه‌ی هنری و سایر ادارات استان تعامل و همکاری لازم را داشته باشد.
فردین حقه بیان، شاعر این کتاب نیز با اشاره به این‌که کار برای کودکان سخت است، گفت: نوشتن برای کودکان بسیار متفاوت از بزرگ‌سالان است و باید به خیلی از موارد و مطالب از لحاظ مختلف همچون روان‌شناسی توجه کرد.
وی با اشاره به این‌که از سال 81 وارد دنیای کودکان شده و نوشتن برای این گروه سنی را آغاز کرده است، گفت: اولین کتاب شعر کودک خود را در سال 81 با عنوان "جوجه له و کتک" (جوجه و گربه) منتشر کردم و حال بعد از گذشت 14 سال به خود جرات دادم بار دیگر در این حوزه اقدام به نگارش کتاب شعری برای کودکان کنم.
این شاعر کردستانی افزود: درون‌مایه‌ی کتاب شعر «هه ناری» نبرد خیر و شر است که در نهایت خیر با کمک و همیاری عناصر مختلفی در این داستان پیروز می‌شود.
حقه بیان اظهار داشت: داستان "هه ناری" را مادرم بارها در دوران کودکی برایم تعریف کرده بود و همیشه دوست داشتم آن را به صورت شعر درآورم که خوشبختانه این کار امسال انجام شد.
در ادامه‌ی این مراسم بهنام زارع از اساتید حوزه‌ی شعر در خصوص ادبیات کودک و نوجوان و ویژگی‌های ادبی کتاب هه ناری، دکتر ویسانی در خصوص زبان به کار گرفته شده و المان‌های موجود در کتاب و حسینی با موضوع درون‌مایه‌ی موسیقایی کتاب مطالبی را عنوان کردند.
قصه‌گویی حمزه کرمی از قصه‌گویان برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و قرائت بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک با محوریت قیام عاشورا از سوی یکی از کودکان عضو کانون، شعرخوانی و ... از بخش‌های این مراسم بود.