بیش از سی سال است که با کانون دوست و همراه هستم

استاندار اصفهان در دیدار با اعضای کانون پرورش فکری با اشاره به هفته‌ی ملی کودک و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برای این گروه‌های سنی، بر لزوم تنوع و کیفیت‌بخشی برنامه‌های اختصاصی کودکان تاکید کرد.

رسول زرگرپور با اشاره به گستردگی مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سطح کشور، گفت: بیش از سی سال است که با کانون دوست و همراه هستم و از زمان‌های قدیم همواره با تولیدات و برنامه‌های متنوع و جذاب آن آشنا بوده و از نوع فعالیت‌های آن آگاه ام.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با هفته‌ی ملی کودک، اعضای مراکز کانون اصفهان به دیدار استاندار رفتند تا درباره‌ی نیازها و مشکلات‌شان در استان با این مقام مسوول گفت‌وگو کنند.
در این دیدار استاندار اصفهان با اشاره به وجود شوراهای گوناگون برای اقشار مختلف گفت: در استان اصفهان کمیته‌ای به نام کودک و نوجوان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با دبیری کانون پرورش فکری تشکیل شده که در این شورا موضوعات مختلف مربوط به کودکان و نوجوانان مورد هم‌فکری قرار می‌گیرد و اعضای حاضر در کمیته به دنبال افزایش کیفی و کمی فعالیت‌های مورد علاقه‌ی شما هستند.
وی با تاکید بر نیاز کودکان به بازی، سرگرمی و شادی اظهار داشت: لازم است مسوولان برای تجهیز هرچه بیشتر فضاهای بازی و همچنین توزیع یکسان امکانات در نقاط مختلف استان، اقدامات لازم را به عمل آورند تا کودکان بتوانند به راحتی درکنار خانواده خود از این فضاها بهره‌مند شوند.
زرگرپور کودکان را آینده‌سازان کشور دانست و خطاب به آن‌ها گفت: با خوب درس خواندن و تقویت ایمان و باورهای دینی خود در سربلندی و موفقیت ابران اسلامی سهیم باشید.
استاندار اصفهان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مهدی قربانی سرپرست جدید کانون، از تلاش‌ها و خدمات سیدحامد عسگری‌فر مدیرکل سابق نیز قدردانی و تشکر کرد.
سرپرست کانون استان نیز گزارشی از تعداد مراکز و فعالیت‌های کانون در استان اصفهان ارایه داد و گفت: هم‌اکنون بیش از 110 هزار کودک و نوجوان مخاطب مراکز کانون هستند که در فصل تابستان با توجه به اوقات فراغت، کارگاه‌های بیشتری برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته با استقبال خوب خانواده‌ها همراه بود.
سرپرست کانون استان اصفهان، مرکز فراگیر را یک مرکز تخصصی ویژه‌ی کودکان با نیازهای ویژه  معرفی کرد و گفت: در این مرکز امکانات و تجهیزات تخصصی وجود دارد تا کودکان و نوجوانان کم‌بینا، نابینا، کم‌شنوا، ناشنوا و معلول جسمی‌حرکتی در کنار دیگر همسالان خود بتوانند استعدادهایشان را پرورش دهند.
وی خواستار توجه بیشتر به این بخش شد. قربانی همچنین توجه به مناطق محروم را یکی از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: به همین منظور مربیان کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی کانون با حضور در روستاها و مناطق محروم تمامی فعالیت‌هایی را که در یک مرکز ثابت برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود، برای مخاطبان خود برگزار می‌کنند.
در این دیدار همچنین چند عضو کودک مراکز کانون خواسته‌های خود را با استانداری اصفهان مطرح کردند.
هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه در سراسر ایران درحالی برگزار می‌شود که دیدار کودکان با مسوولان شهری و استانی، از مهم‌ترین بخش‌هایی است که نیازهای واقعی آن‌ها از سوی خودشان مطرح می‌شود.