تجهیز مراکز کانون خراسان شمالی با 8میلیارد ریال هدیه مقام معظم رهبری

هدیه 8 میلیارد ریالی دفتر مقام معظم رهبری هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک صرف تجهیز مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی می‌شود.

منیر صادقی مدیرکل کانون استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با بیان این‌که جلسه‌ای در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با حضور مسوول پی‌گیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد مبلغ 600 میلیون تومان برای ساخت آمفی‌تئاتر در دو مرکز صفی‌آباد و راز و همچنین 200 میلیون تومان هم برای تجهیز چهار مرکز بجنورد، اسفراین، راز و صفی‌آباد اختصاص یابد.
در همین حال مدیرکل کانون استان خراسان شمالی گفت: طی سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به این استان ساخت چهار مرکز ثابت و چهار مرکز سیار در دستور کار قرار گرفت.
به گفته‌ی این مدیرکل استانی، مسوول پی‌گیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری از پروژه‌ی مجتمع فراگیر کانون بجنورد نیز بازدید کرد و ضمن اعلام رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه، خواستار اقدام‌های لازم جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز شد.
صادقی، راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون را که برای کودکان با نیازهای ویژه است یکی از برکات حضور مقام معظم رهبری در این استان عنوان کرد و گفت: تا پیش از این 5میلیارد تومان برای ساخت این پروژه اعتبار مصوب شده بود که به علت تامین نشدن زمین، 2میلیارد و 400میلیون تومان آن هنوز قطعی نشده بود و طی سفر اخیر مسوولان، تخصیص این مبلغ برای ادامه ساخت پروژه قطعی شد.
بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار لازم را برای خرید زمین ابلاغ کرده است.
این مقام فرهنگی در خراسان شمالی همچنین تاکید کرد که راز و جرگلان، بام و صفی‌آباد از جمله مناطق محروم این استان است که برای اولین بار به واسطه‌ی سفر مقام معظم رهبری صاحب مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون پرورش فکری خواهند شد.