کودکان روستای سلکی‌سر نگهبان سلکه شدند

به مناسبت هفته‌ ملی کودک اعضای کتاب‌خانه پستی کانون در ساکن روستای سلکه‌سر از زیستگاه پرندگان و آبگیر «سلکه» بازدیدکردند.

 به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک و به منظور ایجاد دوستی افزون‌ترکودکان با محیط زیست، اعضای کتاب‌خانه پستی مرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت ازپناهگاه حیات وحش «سلکه» شهرستان بندرانزلی بازدید کردند.
طی این اردوی یک روزه که با همراهی 36 عضو کودک و نوجوان و با عنوان« نگهبان آبگیر» صورت‌گرفت، اعضای کتاب‌خانه‌ی پستی کانون ضمن حضوردرکارگاه آموزش ساخت کاردستی سنجاقک، با فعالیت‌ شعر‌خوانی، نمایش‌فیلم و بحث‌آزاد مربیان کانون همراه‌شدند.
آموزش پاسبانی از آبگیر و تماشای فرود پرندگان مهاجر از برج پرنده‌نگری و تشریح چرخه حیات درتالاب که توسط کارشناس اداره محیط‌زیست انجام گرفت ازدیگر برنامه‌های اردو بود و درهمین راستا کودکان به‌طرح پرسش‌های خود درارتباط با محیط زیست پرداختند.
برهمین اساس مربیان کانون با توجه به اینکه کودکان تشنه‌ی یافتن پاسخ‌های خود هستند اهمیت دقت درطبیعت، و نقش درست دیدن و شنیدن را به اعضا یادآورشدند و درپایان با اهدای بسته‌های فرهنگی ازکودکان ونوجوانان شرکت‌کننده دراین فعالیت‌زیست محیطی تقدیر‌کردند.
گفتنی است فعالیت‌های زیست‌محیطی و ایجاددوستی کودکان با طبیعت از رسالت‌های کانون است و درهمین راستا کانون پرورش فکری استان گیلان افزون‌بر اجرای فعالیت‌ درمراکز فرهنگی هنری، برنامه‌های خلاقانه و هدف‌مندی نیز  با همراهی اداره محیط زیست، آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن(جایکا) و دیگر دستگاه‌های و نهاد‌های فعال در حوزه‌ی کودک ونوجوان برنامه‌ریزی و اجرا‌کرده است.