تاکید بر حمایت از توسعه مراکز کانون در سراسر کشور

یک عضو شورای شهر قم با اشاره به این‌که به وعده‌های حمایت از پروژه‌های فرهنگی پایبند نیز باشیم، گفت: ایجاد و توسعه پروژه‌هایی همانند مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری از ضرورت‌های هر شهر در سراسر کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار است.

مصطفی سعادت طلب عضو شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با تاکید بر این‌که شورای شهر قم اهتمام ویژه‌ای به پروژه مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان قم دارد، عنوان کرد: این شورا از هر خدمت و حمایت لازم و موثری که برای رشد و توسعه فرهنگ در شهر نیاز باشد، دریغ نمی‌کند.
وی با اشاره به‌این که ایجاد زیرساخت‌هایی همانند پروژه مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برای هر شهر ضروری است، گفت: به خصوص شهرها و شهرک‌های کمتر برخوردار همانند شهرک پردیسان باید دسترسی و امکانات بیشتری در فضاهای فرهنگی از این دست داشته باشند.
سعادت‌طلب با اشاره به این‌که احداث این پروژه علاوه بر توجه مقام رهبری به ایجاد فضاهای فرهنگی برای کودکان در طرح تفصیلی این شهرک نیز مورد نظر بوده است، خاطرنشان کرد: وجود امکانات آموزشی مناسب و کافی از اصول مسلم یک شهرک تازه تاسیس است. بنابراین اگر ادعا می‌کنیم که حامی پروژه‌های فرهنگی و آموزشی هستیم باید به آن پایبند باشیم.
وی افزود: در این زمینه تاکنون کمکی از شورای شهر قم خواسته نشده است و برای ایجاد فضای آموزشی و فرهنگی برای کودکان در شهرک‌های اطراف قم کار چندانی نیز انجام نشده است. تنها در برخی از بوستان‌های شهر قم فضاهای فرهنگی و تعدادی مراکز آموزشی برای کودکان وجود دارد.
این عضو شورای شهر قم تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در شهرهای استان قم بتوان گستره بیشتری از قشر محروم و کمتر برخوردار به ویژه کودکان را از خدمات فرهنگی بهره‌مند کرد. برای تحقق این امر اعضای شورای شهر قم تمام تلاش خود را به کار می‌برند.
مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به زودی در شهرک پردیسان این شهر و با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.