افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی در بجنورد

در آستانه سال تحصیلی، نمایشگاه فروش محصولات ایرانی- اسلامی در بجنورد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، منیر صادقی مدیر کل کانون استان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از تاریخ20 شهریور تا 5 مهرماه از ساعت 9 صبح تا 23 شب در محل سالن گلشن میزبان خانواده ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی کانون پرورش فکری اقدام به تولید نوشت افزار کرده است، عنوان کرد:  این نمایشگاه به منظور ارائه محصولاتی با طرح‌های ایرانی اسلامی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان در آستانه بازگشایی مدارس برپا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه، بیشتر از 300 قلم از انواع نوشت‌افزارها با قیمت هایی کمتر از آنچه در فروشگاه ها عرضه می شود به فروش می رسد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری استان، با اشاره به اینکه قاچاق کالا و عدم نظارت کافی بر بازار اسباب بازی و نوشت  افزارها باعث  چالش جدی شده است، گفت: بسیاری از مهارت های بومی و محلی را می توان در قالب همین محصولات به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

«صادقی» نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی را وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان دانست و افزود: تولیدات داخلی در بخش نوشت‌افزار برای کاهش وابستگی به نوشت‌افزار خارجی باید با کیفیت بالا تولید شود.

به گفته وی حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی یکی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه فروش نوشت افزارهای ایرانی است..

وی خاطر نشان کرد: خانواده ها می توانند با مراجعه به این نمایشگاه فروش، نوشت افزار و لوازم التحریر مورد نیاز فرزندان خود را از تولیدات داخلی تهیه کنند تا گامی در جهت ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی بردارند.

 وی همچنین به طرح های مورد استفاده در نوشت افزارهای تولیدی کانون اشاره کرد و گفت: طرح‌های به کار رفته در این محصولات در جهت عینیت بخشیدن به فرموده مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی مبنی بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

برپایه این گزارش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان امور بانوان استانداری و همچنین «فرهاد حسن زاده» نویسنده کودک و نوجوان در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است، پنجمین مجموعه از تولیدات کانون شامل مهارت های زندگی با «قدم های کوچک»، میراث فرهنگی و غیرملموس با «یادگارهای ماندگار»، حفظ محیط زیست با «یک جهان تماشا تو راست»، تربیت دینی با گنبد مینا، بهداشت و سلامتی با «نشاط و تندرستی»، آشنایی با کتاب های کانون در «رویش دوباره»، نقاشی نقاشی با دفترهای «رنگین کمان»، سادگی رنگی در «دفترهای ساده» و شاعرانگی در «لحظه های شاعرانه» است که متناسب با این موضوعات روی جلد دفتر و نوشت افزارها طراحی شده است.