جلسه هماهنگی هفته ملی و روز جهانی کودک

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری اصفهان بر همکاری سایر سازمان ها با هدف برگزاری خوب و با کیفیت برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، جلسه هماهنگی برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی،فرهنگی استانداری اصفهان و مدیر کل کانون پرورش فکری استان در محل استانداری برگزار شد.

محمود ابراهیمی ضمن اشاره به اهمیت فعالیت های مرتبط با کودکان و نوجوانان گفت: برنامه هایی که برای این گروه سنی برگزار می شود در آینده کودکان و نوجوانان بسیار موثر است و شخصیت اصلی انسان ها در این سن تشکیل و ماندگار می گردد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری با تاکید بر همکاری سایر سازمان های عضو این کمیته افزود: امید است برنامه های باکیفیت و خوبی در این ایام برای کودکان و نوجوانان اصفهانی برگزار شود.وی ادامه داد: برنامه های این ایام می تواند باعث هم‌گرایی و هم افزایی فعالیت ‌های دستگاه‌ ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور شود و افکار عمومی نسبت به اهمیت این دوران و نیازهای کودکان و نوجوانان بیشتر متوجه شود.

مهدی قربانی مدیر کل کانون نیز با تشریح فعالیت های متنوع کانون گفت: کانون پرورش فکری استان به عنوان یک نهاد تخصصی کودک و نوجوان در تمامی ایام سال از طریق 61 مرکز ثابت، سیار و پستی فعالیت های 40 گانه مختلفی را برگزار میکند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته ملی و روز جهانی کودک گفت:  با توجه به تقارن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و هفته ملی کودک برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی با هدف نهادینه کردن مفاهیم انسان ساز عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

مهدی قربانی ادامه داد: شعار امسال هفته ملی کودک "هر کودک نشانی خداست" در نظر گرفته شده است که این شعار با حضور نمایندگانی از سایر سازمان ها تعیین گردیده است.

مدیرکل افزود:کودکان و نوجوانان استان، مربیان و اولیای تربیتی و سایر فعالان حوزه کودک از جمله مخاطبان برنامه های هفته ملی کودک در اصفهان می باشند.

قربانی گفت:  نمایشگاه هفته ملی کودک از  15 الی 20 مهرماه در مجتمع کانون برپا است و علاقه مندان می توانند در دو نوبت صبح و بعدازظهر از این نمایشگاه بازدید کنند. وی افزود: هم چنین ویژه برنامه ای با حضور 300 نفر از کودکان اصفهانی روز دوشنبه 17 مهرماه در تالار ادب اصفهان برگزار می شود.تقدیر از فرزندان شهدای مدافع حرم، اجرای سرود مدافعین حرم، دکلمه خوانی، اجرای سرود توسط اعضا، برگزاری مسابقه و قصه گویی از جمله برنامه هایی می باشد که از ساعت 9 الی 11 صبح برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر سازمان مهرماه  ها، ویژه برنامه های این هفته که با رویکرد آموزه های عاشورا برگزار می گردد بتواند در آشنایی کودکان با فرهنگ دینی موثر باشد.

گفتنی است شورای برنامه ‌ریزی هفته‌ ی ملی و روزجهانی کودک سال 1396 عنوان روزها و محور فعالیت‌های این هفته را تعیین کرد که بر اساس نظر این شورا شنبه 15 مهر 96 که مصادف است با 16 محرم سال1439 هجری قمری، با عنوان «کودک، زیر چتر ایمان» نام ‌گذاری شده است.

هم‌چنین از سوی این شورای برنامه‌ریزی هفته ‌ملی کودک روز 16 مهر هم‌ زمان با روز جهانی کودک با عنوان «کودک در پناه خانواده» نام‌ گذاری شد.

بر همین اساس روزهای 17 تا 19 مهر نیز به ترتیب با عنوان‌ های «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، «کودک سلامت و ایمنی» و «کودک و فن ‌آوری‌های نوین» نام‌گذاری شد.

«کودک، کتاب و محصولات فرهنگی» و «مفهوم کودکی» نیز دو عنوانی است که برای روزهای 20 و 21 مهر از سوی شورای برنامه‌ریزی هفته‌ملی کودک تعیین شد.

گفتنی‌ است هفته ملی و روز جهانی کودک امسال طی روزهای 15 تا 21 مهر در سراسر ایران از سوی نهادها و سازمان‌ های مختلف و در چارچوب برنامه‌ های ملی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =