کد خبر: 279630
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
آموزش مهم‌ترین راه نیل به توسعه است

فرماندار سوادکوه در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران گفت: آموزش، مهم‌ترین راه نیل به توسعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، فرماندار سوادکوه دردیدار با مدیرکل این کانون که در فرمانداری سوادکوه صورت پذیرفت، با تاکید بر آموزش اثر بخش افزود: نگاه کانون به آموزش پایه ای و فرایند محور است.

سعید یزدانی با بیان  اعتقادش به کانون و برنامه‌های آن اظهار داشت: کانون در حوزه آموزشی و پرورشی بسیار موفق عمل می نماید و در ابعاد کیفی هم توانسته بر اساس استانداردهای لازم فعالیت کند.

وی با مقایسه نقش کانون و آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدرسه بچه‌ها انتخاب گر نیستند؛ اما در کانون اجباری نیست و اعضا حق انتخاب دارند و نیز ارتباط عاطفی و عقلایی میان مربی و عضو وجود دارد که این ویژگی  در کلاس درس و مدرسه کمتر به چشم می خورد.

یزدانی آموزش اثر بخش را یک اصل مهم در توسعه همه جانبه عنوان کرد و با تاکید بر سیات‌گذاری آموزشی خاطر نشان ساخت: اگر به حوزه آموزش توجه جدی شود و متناسب با نیازهای جامعه سیاست‌گذاری آموزشی صورت پذیرد، بسیاری از مشکلات عمومی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حل خواهد شد.

این مسؤول این راهم تاکید کرد که، از مشکلات کانون پرورش فکری آگاه است و خلاء‌های موجود در بخش مالی و منابع انسانی را در ارایه خدمات بهتر به مخاطبان درک می کند و بر این اساس از حمایت این فرمانداری نسبت به کانون و برنامه‌های این دستگاه فرهنگی حوزه کودک ونوجوان خبر داد.

فرماندار سوادکو از تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی هم سخن گفت و با تاکید به ارتباط کانون و آموزش و پرورش؛  آن‌را یکی از فرصت‌های لازم برای توسعه آموزشی و فرهنگی دانست.

مدیر کل کانون هم در این دیدار که با همراهی معاون فرهنگی و مسؤول کانون پل سفید صورت پذیرفت، توزیع عالادنه خدمات فرهنگی در سراسر استان را یکی از رویکردهای مهم خود دانست و بر توجه جدی به مناطق کم برخودار تاکید کرد.

محمد علی یزدان‌شناس از ایجاد کتابخانه سیار روستایی سوادکوه خبر داد و افزود: با توجه به پراکندگی جمعیتی مناطق سوادکوه و سوادکوه شمالی و درنظر داشتن این نکته که کانون پل سفید به تنهایی جوابگوی نیازهای فرهنگی حوزه کودک ونوجوان منطقه  نیست؛ به‌زودی کتابخانه سیار روستایی  برای  خدمات در سطح 19روستای این دو شهرستان آغاز به کار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =