تماشاخانه‌ی سیار کانون با نمایش «نیم وجبی» میهمان البرز

تماشاخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به مناسبت نیمه شعبان در محله ی اسلام آباد کرج حضور یافته و در بوستان«دانایی» نمایش «نیم وجبی» را اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، تماشاخانه‌ی سیار که در سال ۱۴۰۱ دو بار در استان البرز حضور یافته و مورد استقبال پر شور مردم استان قرار گرفته بود،  برای سومین بار به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان (عج) و گرامی داشت نیمه‌ی شعبان با هدف اجرای برنامه‌های شاد و مفرح و با مشارکت سپاه ناحیه‌ی امام حسین(ع) کرج و قرارگاه اجتماعی استان البرز، در بوستان دانایی محله کم برخوردار اسلام آباد کرج، حضور یافته و برای کودکان و نوجوانان نمایش عروسکی و فعالیت های فرهنگی شاد و جذاب اجرا می کند.

  گفتنی است نمایش «نیم وجبی» به کارگردانی «علی‌رضا دهقانی» و نویسندگی «رکسانه عبقری» از نمایش‌های بومی استان البرز است که بر روی تماشاخانه‌ی سیار کانون البرز به نمایش در می‌آید.

بازیگران این نمایش ماندانا ‌عبقری،زهرا ‌سماواتی،مارال ‌عبدالحسین ‌پور، هادی شبانی و یاسر ‌محمدی هستند.

طراحی  لباس این نمایش را رکسانه عبقری بر عهده دارد و  منیر مولوی زاده، مژده زکریا پور، و ماندانا عبقری، طراح عروسک  هستند.

موضوع نمایش نیز در مورد  گلابتون نیم وجبی، دختری ریزه و میزه و باهوش است که همه آبادی او را دوست دارند و نیم وجبی صدایش می زنند.

روزی عمو جارچی خبر می آورد که دیوی به آبادی آمده؛  گلابتون نیم وجبی به قلعه دیو می‌رود تا با او زورآزمایی کند،  در حالیکه خاتون و عمو جارچی شاد و شنگول هم پنهانی او را همراهی می کنند.

گلابتون نیم وجبی با استفاده از عقل و هوش دیو را فراری می دهد و همه شاد و خرم جشن می‌گیرند و به آبادی برمی گردند.

علاقه مندان جهت حضور در این برنامه و دیدن این نمایش جذاب، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ به اسلام آباد،  بوستان دانایی، جنب کلانتری ۳۰ مراجعه کنند.

لازم به توضیح است  علاوه بر استان البرز استان‌های آذربایجان غربی، قم و ایلام نیز در این ایام میزبان شش تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری بوده و همزمان با جشن‌های نیمه شعبان  به ارائه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =