روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی یاد مهدی آذریزدی را گرامی داشتند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مراکز فرهنگی‌هنری استان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی گرامی داشتند.

هم‌زمان با این مناسبت، در هامون، نیکشهر، بزمان، شماره دو خاش، شماره یک و دو زابل، چابهار، مجتمع و شماره یک، دو، سه، چهار زاهدان، میرجاوه، زهک، چابهار و کنارک مراکز فرهنگی‌هنری شماره‌ی همراه با اعضای مرکز خود برنامه‌هایی به یاد مهدی آذریزدی برگزارکردند.

معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام و برپایی کارگاه کاردستی از جمله برنامه‌های این مراکز بود. معرفی کتاب‌های آذریزدی بخش دیگری بود که مربیان برای بچه‌ها اجرا کردند و اعضا را با این شخصیت ماندگار آشنا کردند.

گفتنی است 18 تیرماه، هم‌زمان با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده و تصحیح کننده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان است، که به سبب فعالیت گسترده و ماندگار در این عرصه، به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.

«مثنوی» (برای کودکان)، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن«، «مجموعه قصه‌های ساده» و... از جمله آثار این نویسنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =