توزیع بیش از هفت هزارجلد کتاب در مراکز کانون  استان قزوین به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین از توزیع بیش از هفت هزار جلد کتاب در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان در راستای طرح ملی " در مسیر دانایی، بر بال کتاب" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، از تاریخ 18 تیر 1402به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین از هفت هزار جلد کتاب تازه برخوردار می‌شوند.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به اینکه این غنی‌سازی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان در راستای طرح ملی " در مسیر دانایی، بر بال کتاب انجام شده است، بهره مندی کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار را از الویت‌های توزیع کتاب در کانون استان قزوین دانست.

وی با یادآوری رسالت ویژه کانون در زمینه توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی با اشاره به  گستردگی مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح استان این اقدام را سبب برخورداری شمار بیشتری از جامعه هدف کانون (کودکان و نوجوانان)از کتاب‌های مفید و خواندنی دانست.

گفتنی‌ست همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، طی مراسمی، فرایند ارسال واهدای ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز کانون سراسر کشور با عنوان « در مسیر دانایی، بر بال کتاب» آغاز شد.

مرحله اول طرح ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان آغاز و تا هفته کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود کانون استان قزوین با برخورداری از ۲۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی به کودکان و نوجوانان سراسر استان خدمات فرهنگی،هنری و ادبی ارائه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =