وقتی مربیان کانون همیار کودکان مصدوم در پیاده‌روی اربعین می‌شوند

مدیر موکب حضرت زینب(س) کانون پرورش فکری می‌گوید ما تنها موکبی هستیم که آرزو می‌کنیم پای هیچ کودکی به آن باز نشود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسن نقشی رئیس امور اداری کانون استان کرمانشاه است که مدیریت موکب حضرت زینب(س) در بیمارستان طالقانی کرمانشاه را برعهده دارد.

او درباره فعالیت این موکب توضیح داد: موکب حضرت زینب(س) به شکل رسمی هشت سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. این موکب به زائرانی که در طول مسیر دچار سانحه می‌شوند به شکل همیار خدمت‌رسانی می‌کند و چنانچه همراهی نداشته باشند به آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این در راستای حمایت از کودکان و نوجوانان نیز همراه آن‌هاست و با اجرای کارهای فرهنگی و هنری تلاش دارد تا بخشی از فشار و استرس وارد شده به آن‌ها را بکاهد. ما تنها موکبی هستیم که آرزو می‌کنیم پای هیچ کودکی به آن باز نشود.

نقشی تاکید کرد: از جمله خدماتی که در این راستا به بچه‌ها ارائه می‌شود اجرای نقاشی، قصه‌گویی، شعرخوانی و بازی و سرگرمی است تا حال و هوای آن‌ها تغییر کند. ما سعی می‌کنیم با اجرای برنامه‌های مختلف خارج از فضای اورژانس در حیاط بیمارستان آن‌ها را از فضای بیماری و حادثه دور نگه داریم تا کمتر درگیر آسیب روحی باشند.

او همچنین اظهار کرد: در این سال‌ها ما با بچه‌های مراجعه‌کننده بسیاری مواجه هستیم که نام کانون را در شهر خودشان نشنیده‌اند و یا نمی‌دانستند که کانون چه فعالیت‌هایی برای کودکان و نوجوانان دارد و از طریق این موکب با کانون آشنا شدند. با استقرار تماشاخانه‌های سیار کانون در نقاط مرزی و موکب‌های فرهنگی که برپا شده اتفاق خوبی در این راستا رقم خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =