تماشاخانه‌های سیار، سفر اربعین را در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار می‌کند

امام‌جمعه سوسنگرد در مرز چذابه گفت: فعالیت هنرمندان کانون پرورش فکری در تماشاخانه سیار، سفر معنوی اربعین را در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام کاظم سواری امام‌جمعه سوسنگرد شامگاه روز شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ به تماشای برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون در پایانه مرزی چذابه نشست.

سواری با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان ایرانی و کشورهایی چون پاکستان، افغانستان و حتی هندوستان افزود: تماشاخانه سیار کانون با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی این سفر معنوی را در ذهن آن‌ها ماندگار خواهد کرد و ما از این بابت قدردان برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های کانون در ستاد اربعین هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کانون برای کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار است، تاکید کرد: بچه‌ها در این سفر با خانواده‌های خود به راه‌پیمایی عظیم اربعین می‌آیند و تدارک برنامه برای این میهمانان عزیز ضمن ارج نهادن به فرزندان ایران اسلامی نشان از دغدغه‌مندی کانون در تقویت حس دینی و پرورش کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام است.

امام‌جمعه سوسنگرد یکی دیگر از نکته‌های مهم حضور تماشاخانه سیار را خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان موکب‌داران در مرز عنوان کرد و یادآور شد: بیشتر موکب‌داران در مرز با خانواده خود حضور می‌یابند و از این رو کانون با برنامه‌ریزی که انجام داده است به این خانواده‌ها و فرزندان‌شان خدمت‌رسانی می‌کند. ما از این بابت قدردان تلاش‌های کانون هستیم.

ستاد ملی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استقرار شش دستگاه تماشاخانه سیار کانون در آذربایجان غربی در نقطه صفر مرزی تمرچین، کردستان صفر مرزی باشماق، کرمانشاه صفر مرزی خسروی، ایلام صفر مرزی مهران، خوزستان صفر مرزی چذابه و سیستان و بلوچستان نقطه صفر مرزی میرجاوه در مسیر پیاده‌رویی اربعین حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =