کار برای کودک باید دارای زیرساخت مناسب بوده و به کارهای نمایشی و مقطعی محدود نشود

مدیرکل کانون البرز و رییس کارگروه هفته‌ی ملی کودک استان در اولین نشست اعضای ابن کارگروه بر ضرورت ایجاد ساختار مناسب و سپس تهیه‌ی پیوست‌های مختلف با خرد جمعی  و پرهیز از کارهای مقطعی و نمایشی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز اولین نشست برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک به منظور بررسی پیش بینی برنامه‌ها، ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ در اتاق جلسات کانون البرز، برگزار شد.

زینب عاشری مدیرکل کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز ضمن ابراز خرسندی از حضور دغدغه‌مندانه‌ی برخی  اعضای کارگروه در جلسه، ابراز امیدواری کرد که با توجه به کمبود تعداد مراکز کانون در مقایسه با آمار استاندارد، برنامه‌های پیشنهادی با حمایت استانداری و دیگردستگاه‌های عضو کارگروه بررسی شده و پس از تایید نهایی با هم افزایی و توجه به ظرفیت‌های مختلف به‌ویژه ظرفیت خانواده‌ها و مادران اجرایی شود.

عاشری از تمام دستگاه‌های عضو کارگروه خواست تا برنامه‌های پیشنهادی خود را مطرح کرده و از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تامین زیرساخت‌های مناسب بهره ببرند.

محمود سلطانی، نویسنده، پژوهشگر و نظریه‌پرداز حوزه‌ی کودک در ابتدای این نشست در مورد اهمیت دوران کودکی مطالبی را عنوان کرد .

دیگر اعضای این نشست نیز در سخنانی به ضرورت بهره‌گیری لز نظرات خود کودکان برای برنامه ریزی برای آنها، ضرورت آگاهی کودکان از حقوق خود، توجه به تشکل‌های مردمی و استفاده از ظرفیت تمام نهادهای مرتبط با کودک، استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای و تولید محتوای مناسب، برگزاری آموزش‌های متناسب برای خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و ... تاکید کردند.

لازم به توضیح است قبل از ارایه‌ی برنامه‌های پیشنهادی نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون البرز شیوه‌نانه‌ی هفته‌ی ملی و عناوین روزشمار را برای اعضای جلسه قرائت کرد.

در پایان نیز مدیرکل کانون البرز جمع بندی برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک کانون با توجه به روز شمار را به حضار ارایه کرده و افزود کانون  علاوه بر توجه به زیرساخت‌ها طرح های نو و خلاقی  را در نظر گرفته که پس از نهایی شدن جدول برنامه‌ها از طریق درگاه های اطلاع‌رسانی به اطلاع عموم مردم استان خواهد رساند.

کار برای کودک باید دارای زیرساخت مناسب بوده و به کارهای نمایشی و مقطعی محدود نشود

علی صمیمی، رییس سازمان‌های مردم نهاد استانداری البرز، سید محمود حسینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان،احمد ترکاشوند، معاون میراث فرهنگی و جمعی از کارشناسان و کارشناسان مسؤول و مشاوران ادارات کل کمیته‌ی امداد،بهزیستی، قرارگاه کودک استان،دادگستری، حوزه‌ی هنری، کانون پرورش فکری و  تشکل مردمی مواسات مادرانه  در این نشست  حضور داشتند.

کار برای کودک باید دارای زیرساخت مناسب بوده و به کارهای نمایشی و مقطعی محدود نشود

گفتنی است قراراست دومین نشست هفته ی ملی کودک با هدف نهایی سازی برنامه‌های پیشنهادی و تعیین وظایف دستگاه‌ها در ذیل کارگروه اجتماعی استانداری تشکیل شود.

لازم به توضیح است  ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه  به نام هفته‌ی ملی کودک، نام‌گذاری شده وفعالیت‌های متنوعی با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» برای کودکان و نوجوانان در استان البرز همزمان با سراسر کشور، اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =