کد خبر: 331813
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
بازدید 133
جشن هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری فیروزکوه

مرکز فیروزکوه با همراهی و همکاری ارگان‌های شهرستان هفته ملی کودک را برای اعضا و دانش آموزان پر شور و نشاط برگزارکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ مرکز فرهنگی هنری فیروزکوه در سه روز متوالی میزبان ۲۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» بود، این ویژه برنامه روزهای ۱۸،۱۷ و ۱۹ مهرماه با همراهی بهزیستی، آموزش و پرورش، اورژانس اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیروی انتظامی، صدا و سیما به محوریت مرکز فیروزکوه برگزار شد.

ویژه برنامه‌های مرکز متناسب با نامگذاری روزهای هفته ملی کودک  انتخاب شد و برنامه‌هایی همچون نمایش خلاق، کاردستی، انجام بازی‌های حرکتی و فکری، نمایش تولیدات کانون مانند  «یکی کم است» و  «بارون میاد جرجر» و مسابقه قصه‌گویی با همراهی زهرا رهنما مربی ادبی مرکز که دانش‌آموزان حاضر خواست یک قصه تعریف کنند و حاضرین قصه‌ها را داوری کردند برگزار شد در ادامه مسابقه کتابخوانی نامداران معرفی و کتاب‌های   «آن دور دور»، «دوست بزرگ»، «آرزوی قطره» روخوانی شد.

از دیگر برنامه‌ها می‌توان به حضور شوکت بندپی مادر شهید نادر لوبندی و شرف نسل بنابر همسر محمدرضا عرب اشاره کرد که از اعضای سابق مرکز فیروزکوه بودند و همسر شهید با بیان این خاطره که محمدرضا عرب چند روز قبل از اعزام به جبهه و شهادت کتاب را که از مرکز امانت گرفته بود به کتابخانه پس داد. از خاطرات خود و همسرش در روزهای عضویتشان در مرکز فیروزکوه گفت. و غلامرضا نیکدل رییس بنیاد شهید از میهمانان ویژه این برنامه بود.

در بخش دیگر، اکبر دلشاد کارشناسان و مسئول اورژانس اجتماعی در مرکز حاضر شد  و بخش از حقوق کودک، کودک آزاری، حقوق کودک در خانواده و روش تماس با اورژانس را برای میهمانان شرح داد.

در روزهای پر شور و نشاط هفته ملی کودک  اعضای مرکز سیده رویسا حسینی عضو نقالی، حنانه دوست محمدیان و نگار اسفندیار قصه‌گویی، هانا فلسفی نواختن فلوت، مهجبین زیاری شعر خوانی کردند. همچنین این ویژه برنامه ها با همراهی سیما وران و مرجان باطبیخبرنگاران صداو سیما و داوود اسفندیار خبرنگار خبرگزاری محلی در شبکه‌ی استانی پوشش داده شد.

حضور رامبد رفیعی، استاد سهراب مهیار، استاد سید احمد حسینی و مرتضی رستمی جمعی از نخبگان و فرهیختگان هنری، اجتماعی و ادبی شهرستان در مرکز فیروزکوه در این چند روز چشمگیر بود و این برنامه با هدف آشنایی با کانون، برگزاری هر چه بهتر هفته ملی کودک، جلب توجه افکار عمومی نسبت به کودکان و اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها و نیازها و خواسته‌های کودکان امروز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =